تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732248
شناسه : 3732248
تاریخ :
عاشورا یک جریان مستمر در طول تاریخ است اقتصاد ایران: مشهد- دبیر دومین سوگواره نوای ارادت با اشاره به اینکه عاشورا یک جریان مستمر در طول تاریخ است، گفت: ملت ایران، ملت امام حسین (ع) است. در این طرح هر فردی با هنرش دل عشاق را به کربلا می‌برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام تدین صبح دوشنبه در نشست خبری دومین سوگواره نوای ارادت در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه عاشورا یک جریان مستمر در طول تاریخ است، اظهار کرد: ملت ایران، ملت امام حسین (ع) است. در این طرح هر فردی با هنرش دل عشاق را به کربلا می‌برد.

دبیر دومین سوگواره نوای ارادت با بیان اینکه این رویداد با هدف شناسایی استعدادها برگزار می‌شود، گفت: این سوگواره ویژه عموم مردم و با هدف شناسایی استعدادها در حوزه‌های مدیحه‌سرایی، همخوانی و روایتگری و تعامل بیشتر با مداحان، گروه‌های سرود و روایتگران برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ محتوایی مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود. شبکه‌سازی و حمایت از مداحان، راویان، گروه‌های همخوانی نوجوان و جوان و تجلیل و بزرگداشت شهدا و خانواده بزرگ شهیدان و جانبازان از دیگر اهداف این طرح است.

تدین ادامه داد: سوگواره در دو بخش کلی و خاص برگزار می‌شود. شهدای کربلا، حماسه کربلا، پیام کربلا، کربلای دفاع مقدس، کربلای دفاع از حرم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله محورهای بخش کلی هستند.

دبیر دومین سوگواره نوای ارادت خاطر نشان کرد: بخش خاص نیز شامل موضوعات کرامات و سیره عملی حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، کربلای غزه، عفاف و حجاب، منتظران ظهور، عصر انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی اظهار کرد: بخش ویژه سوگواره «نوای ارادت» ویژه بانوان و شامل روایت خانواده شهدا با هدف ترویج سبک و سیره شهدا تدارک دیده شده است.

تدین در خصوص معیار ارسال آثار در این رویداد گفت: محدودیت سنی در این سوگواره وجود ندارد. سرودها نباید موسیقی داشته باشد و حداکثر در ۵ دقیقه ضبط شود.

دبیر دومین سوگواره نوای ارادت با اشاره به اینکه ۲۰ مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره «نوای ارادت» است، ابراز کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگواره می‌توانند عدد ٨ را به سامانه ٣٠٠٠۵٠٢٧ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه ۸ اثر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، گفت: اختتامیه این رویداد هشتم شهریور ماه در تالار شهر برگزار می‌شود.