تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732225
شناسه : 3732225
تاریخ :
پس گیری ۱۹ هکتار از منابع طبیعی پس از ۳۰ سال اقتصاد ایران: گرگان- رییس کل دادگستری گلستان گفت: با ورود دستگاه قضایی استان ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مرزی مراوه تپه که طی ۳۰ سال تصرف شده بود به منابع طبیعی برگشت داده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر،حیدر آسیابی گفت: این فرد بیش از ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه را که در مجاورت زمین‌های کشاورزی او بود به تدریج طی ۳۰ سال، تصرف کرده بود و در آن کشت و کار می‌کرد.

وی افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به این پرونده و خلع ید زودتر این زمین‌ها، رئیس حوزه قضائی شهرستان مراوه تپه به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کرد که منجر به بازگشت این اراضی به بیت المال شد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: رفع تصرف این زمین‌ها با حضور رئیس دادگستری این شهرستان اجرا شد و برای جلوگیری از دست اندازی دوباره به این مراتع، محدوده این زمین‌ها با عملیات فارو و شیارکشی مشخص شد.

آسیابی ضمن تاکید بر اهتمام دستگاه قضا برای حفظ حقوق بیت المال گفت: از سال گذشته تاکنون با رأی دادگاه‌های استان بیش از ۴۹۸ هکتار مرتع در استان به بیت‌المال بازگشت.

وی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه پرونده‌های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضائی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرا خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

گفتنی است، ۲۵ درصد از مراتع و ۱۰ درصد از جنگل‌های گلستان در شهرستان مراوه تپه قرار دارد.