تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732211
شناسه : 3732211
تاریخ :
نماز جمعه تریبون مستضعفان و نماد پیگیری است/ندایی برای کوخ نشینان اقتصاد ایران: دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه تریبون مستضعفان و نمادی برای پیگیری و حمایت از ارزش‌های دینی و انقلابی و همچنین حمایت از مسوولین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، صبح دوشنبه در دیدار فرماندار، شورای تأمین و مسئولین شهرستانی به مناسبت پنجم مرداد، سالروز نخستین اقامه نماز جمعه انقلاب اسلامی، افزود: اسلام دینی مترقی و برای همه زمان‌ها است.

وی ابراز داشت: در دیگر مذاهب توقف وجود دارد، ولی فقه شیعه پویاست و باعث نوآوری و خلاقیت شده و علت این پویایی تمسک به اهل بیت و ارزش‌های دینی بعد از قرآن است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در باب اهمیت نماز جمعه افزود: به کارگران اجازه دهید در نماز جمعه حضور یابند، نماز جمعه تریبون مستضعفان و ندای کوخ‌نشینان است.

امام جمعه دهدشت یکی از اولین اقدامات امام راحل (ره) را دستور اقامه نماز جمعه بیان کرد و افزود: از ظرفیت ائمه جمعه برای کمک به مسؤولین استفاده می‌شود و شاید اگر بخش‌ها نماز جمعه نداشتند، کار فرهنگی تأثیرگذاری نداشت.

وحدانی فر با بیان اینکه ائمه جمعه به فرمایش رهبری پدر معنوی برای مسئولین دارند، تاکید کرد: جایگاه امام جمعه جایگاه تقابل با مسؤولین نیست و مسؤولی که نسبت به نماز بی‌تفاوت است، حتماً نسبت به آرمان‌های انقلاب هم بی‌تفاوت است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه باید به نماد پیگیری و دستگیری تبدیل شود، جای مچ‌گیری نیست. کار نماز جمعه هدایت، حمایت و نظارت است.

امام جمعه دهدشت گفت: برخی معتقدند که امام جمعه فقط باید حواسش به نماز باشد و به مسائل دیگر ورود نکند و این‌ها می‌خواهند مصلی به کنیسه تبدیل شود و صدای رسایش خاموش شود.