تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3732173
شناسه : 3732173
تاریخ :
تکلیف بیرانوند با خودش مشخص نیست/ مذاکره با دو دروازه بان اقتصاد ایران: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: روند بازسازی ورزشگاه آزادی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و مسئولان قول داده اند که برای میزبانی در آسیا این ورزشگاه را به ما تحویل دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویش در پایان جلسه بررسی استانداردسازی دو ورزشگاه آزادی و تختی تهران اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی را داشتیم و این نشان می‌دهد تمام کسانی که در فوتبال مسئول هستند دغدغه آماده سازی ورزشگاه آزادی را دارند. من در یک هفته اخیر با مدیریت شرکت توسعه و تجهیز جلسه برگزار کردم و برای اولین بار در یک پروژه، عزیزان به صورت دو شیفت در حال آماده سازی ورزشگاه آزادی هستند. ای کاش از یک سال پیش به این موضوع رسیدگی می‌شد تا ورزشگاه آزادی را اکنون هم برای مسابقات لیگ برتر و هم رقابت‌های آسیایی در اختیار داشتیم.

او ادامه داد: مسئولان قول داده‌اند که ورزشگاه آزادی را برای میزبانی تیم‌ها از حریفان آسیایی آماده کنند. هواداران برای تماشای عملکرد تیم در رقابت‌های آسیایی لحظه شماری می‌کنند و باید بحث رفاه هواداران را در نظر گرفت.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: در رابطه با ورزشگاه تختی هم مدیر این ورزشگاه توضیحاتی ارائه داد و در جریان هستم که علی جوادی (مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران) جلسات مختلفی را برای آماده سازی هر چه سریع‌تر ورزشگاه تختی برگزار کرده است. باید این مورد را در نظر گرفت که زمانی ما برابر یک تیم آسیایی قرار می‌گیریم فقط حضورمان در این رقابت‌ها مهم نیست بلکه حضور هواداران که یار دوازدهم تیم هستند بسیار اهمیت دارد. سال گذشته به دلیل محرومیت هواداران را در بازی با النصر در اختیار نداشتیم و فشاری که به تیم اضافه شد را حس کردیم.

او تصریح کرد: آماده سازی به موقع ورزشگاه آزادی باعث خواهد شد تا آبروی فوتبال کشور حفظ شود.

او تصریح کرد: ورزشگاه تختی حدود ۳۰ هزار نفر گنجایش هواداران را دارد و یقینا در دیدار هایی که تعداد هواداران زیادی به ورزشگاه می آیند ما نمی توانیم در این ورزشگاه از تیم ها میزبانی کنیم. برگزاری مسابقات لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه تختی بسیار دشوار است. متاسفانه کاری که باید سال گذشته انجام می شد به امسال موکول شد و در یک ماه باقی مانده نمی شود تمام ورزشگاه را آماده مسابقات کرد.

مدیرعامل پرسپولیس خاطر نشان کرد: اگر همه طرح هایی که در جلسه امروز مطرح شد، عملیاتی شود شاید تا ۲۰ سال دیگر ورزشگاه آزادی نیاز به تعمیر نداشته باشد. ورزشگاه آزادی بهترین گزینه برای میزبانی از دیدار های پرسپولیس است.

او در خصوص روند مذاکره پرسپولیس برای جذب بازیکن در پست های دروازه بان و دفاع چپ گفت: هم برای جذب «یحیی عطیه الله» و هم برای جذب یک بازیکن دیگر در پست دفاع چپ به باشگاه های مربوطه نامه زده ایم. یکسری از موارد را نمی شود رسانه ای کرد به عنوان مثال یکی از باشگاه های خارجی برای صدور رضایتنامه بازیکن مدنظر درخواست ۳ میلیون یورویی کرده بود.

درویش افزود: باشگاه پرسپولیس تمام تمرکز خود را گذاشته تا بهترین نفرات را با هماهنگی سرمربی تیم و به دور از فضای دلال ها به خدمت بگیرد. تاکنون بارها شده که برای جذب بازیکنان و مربی اقدام کرده ایم اما دلال ها فضا را آلوده کرده اند. باشگاه پرسپولیس در گذشته هم ثابت کرده که بهترین بازیکنان به کار این تیم بیایند، جذب خواهند شد.

او افزود: در مورد دروازه بان هم باید بگویم که سرمربی تیم یک دروازه بان به ما معرفی کرد و روند مذاکرات هم به خوبی پیش رفت و برای عقد قرارداد با وی به توافق رسیدیم اما باشگاه این دروازه بان طی نامه ای اعلام کرد که به واسطه حضور در یک مسابقه قاره ای ۲ شهریور این دروازه بان می تواند به پرسپولیس اضافه شود و مطابق با این خواسته ما نتوانستیم به توافق برسیم. با دو دروازه بان دیگر در حال صحبت هستیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص صحبت های اخیر علیرضا بیرانوند دروازه بان فصل گذشته این تیم و حال حاضر تراکتور گفت: هر بازیکنی که در یک تیم بازی می کند، می تواند برای آینده خود تصمیم گیری کند، کما بر اینکه برخی از بازیکنان نتوانستند با ما ادامه دهند و از تیم جدا شدند. بزرگی پرسپولیس باعث دیده شدن بازیکنان می شود. ستاره های بزرگ تری از این بازیکنان با تیم پرسپولیس به شهرت رسیدند و سپس از این تیم جدا شدند اما پرسپولیس به روند موفقیت خود ادامه داد.

او ادامه داد: سعی می کنم جواب صحبت های بیرانوند را ندهم او چند سال برای پرسپولیس زحمت کشیده و فرزند پرسپولیس است. ما امسال به قرارداد او الحاقیه اضافه کردیم و فسخ قرارداد او به دلیل اضافه شدن الحاقیه به قراردادش نیست چون او سال گذشته هم اقدام به فسخ قرارداد خود کرد در حالی که الحاقیه ای در قراردادش وجود نداشت. بیرانوند برای کار خود تصمیمی ندارد و تا دو هفته پیش اصرار به برگزاری جلسه با ما داشت تا به پرسپولیس برگردد و می گفت که یک قرارداد جدید دوساله با او به امضا برسانیم که با این موضوع مخالفت شد و اعلام کردیم مطابق با آن چیزی که پیش از این قرارداد داشتی باید در تیم بمانی، من دلم برای آن جوانی که به دلیل علاقه مندی به باشگاه خود پس از فسخ قرارداد بیرانوند دچار ایست قلبی شد، می سوزد.

او افزود: خانواده این جوان از ما توقع دارند که چرا در خصوص او صحبتی نمی کنیم آیا مرگ هوادار ساده است که بخواهیم از آن عبور کنیم؟ رفتارهایی که منجر به فسخ قرارداد این دروازه بان شده است، قابل توجیه نیست. طبق قانون سازمان لیگ پاداش یک بازیکن شامل ۲۰ درصد از قرارداد او خواهد شد، شاید بیرانوند دنبال این بود که بیشتر از ۲۰ درصد پاداش دریافت کند. نقطه تاریکی در دفاعیه باشگاه پرسپولیس در رابطه با شکایت از بیرانوند وجود ندارد.

او در خصوص دو سهمیه خارجی باشگاه پرسپولیس که پیش از این گفته می شد به دلیل عدم حضور «نبیل باهویی» و «وحدت هنانوف» در 60 درصد از بازی های فصل گذشته پرسپولیس از بین خواهد رفت، گفت: این بازیکنان در بازه ای از زمان دچار مصدومیت بودند که اسناد پزشکی آنها را ارسال کرده ایم.

درویش در خصوص دریافت پول رضایتنامه بابت جدایی «عبدالکریم حسن» گفت: باید به باشگاه قطری نامه بزنیم و شماره حساب اعلام کنیم تا پس از آن مبلغ واریز شود.

ادامه دارد…