تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732150
شناسه : 3732150
تاریخ :
۱۰۰۰ کودک تنگستانی غربالگری بینایی شدند اقتصاد ایران: بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در سه ماه نخست سال جاری، هزار و ۲۲ کودک سه تا ۶ سال با همکاری بهزیستی تنگستان در خانه‌های بهداشت این شهرستان غربالگری بینایی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از انجام غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال، تشخیص زودهنگام بیماری‌های مربوط به چشم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری هزار و ۲۲ کودک سه تا شش سال با همکاری بهزیستی تنگستان در خانه‌های بهداشت غربالگری بینایی شدند.

وی بابیان اینکه کودکان سه تا ۶ سال بهتر است هرساله در این سن مورد غربالگری چشم قرار گیرند، اظهار داشت: سالانه با همکاری اداره بهزیستی به‌وسیله دستگاه، غربالگری برای این کودکان انجام می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه در حال حاضر تمامی خانه‌های بهداشت به چارت بینایی‌سنجی مجهز بوده و خانواده‌ها در طول هفته می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت این تست را انجام دهند.

تنبلی چشم موجب کم بینایی در کودکان می‌شود

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر تنگستان بابیان اینکه تنبلی چشم موجب کم بینایی در کودکان می‌شود گفت: آنچه موجب اهمیت بیش‌ازپیش غربالگری چشم در کودکان می‌شود این است که در صورت تشخیص به‌موقع تنبلی چشم فرصت کافی برای پیشگیری از کم بینایی در کودکان وجود دارد.

فاطمه محمدی خاطرنشان کرد: متأسفانه بدون هیچ قید و شرط و بدون توجه به عوارض متعدد وسایل الکترونیکی بر سلامت کودکان همچون اختلالات چشمی این وسایل در اختیار کودکان قرار می‌گیرد که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

محمدی تأکید کرد: خانواده‌ها مسئول سلامت کودکان خود هستند لذا باید همواره با انجام راه‌کارهای مختلف از ایجاد هرگونه اختلال در سلامت آنان جلوگیری کنند.