تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3732124
شناسه : 3732124
تاریخ :
دیدار احتمالی اسد و اردوغان کجا خواهد بود؟ اقتصاد ایران: ستون نویس نشریه حریت که به حزب حاکم ترکیه نزدیک است درباره محل دیدار احتمالی روسای جمهور ترکیه و سوریه نوشت: بغداد، منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه و نیز مسکو، سه گزینه مد نظر هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالقادر سلوی ستون نویس نشریه حریت که نزدیک به حزب حاکم ترکیه است با اشاره به دیدار احتمالی اردوغان و اسد برای عادیسازی روابط بین سوریه و ترکیه نوشت: برای این دیدار 3 طرح مد نظر بوده است: مسکو، بغداد و منطقه کسب در مرز سوریه و ترکیه.

اگر دقت کرده باشید، دیگر کسی نمی گوید که دیدار انجام نمی شود بلکه همه درباره محل دیدار و شرایط آن گفتگو می کنند.

برای دیدار دو رهبر، چشم ها به ماه آگوست است.

دیپلماسی پنهان در ماه جاری میلادی فعال شده است. هواپیمای رئیس سرویس خارجی اطلاعاتی روسیه سرگئی ناریشکین، بعد از دمشق در آنکارا فرود آمد تا با ابراهیم کالین رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه دیدار کند. این دیدار، اندکی پیش از دیدار اسد و پوتین در اسد انجام گرفته که مهم است.

اردوغان برای دیدار با اسد، هاکان فیدان را مامور انجام امور کرده است. فیدان نیز در این چارچوب فعالیت خود را دنبال می کند.

دو کشور هستند که دیدار اسد و اردوغان را تشویق می کنند: روسیه و عراق. همچنین آمریکا همه تلاش خود را به کار برده تا مانع این دیدار شود. وزارت خارجه آمریکا رسماً اعلام کرد که در مقابل عادی سازی روابط ترکیه و سوریه است. این موضوع تعجب برانگیزی نیست زیرا اگر ترکیه و سوریه روابط خود را عادی کنند، آمریکا دیگر جایی در سوریه ندارد و نمی تواند دولت پ ک ک را در شمال سوریه ایجاد کند.

انتهای پیام/