تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3732118
شناسه : 3732118
تاریخ :
کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در تصفیه‌خانه‌ها با فناوری نانوحباب اقتصاد ایران: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در صورت پیاده سازی فناوری نانوحباب در تصفیه‌خانه‌های کشور، مصرف برق در این تصفیه‌خانه‌ها ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعداد تصفیه‌خانه‌های کشور (۲۵۶ عدد) و کل برق مصرفی توسط آنها (۱۲۰ مگاوات)، استفاده از این سامانه‌ها در تصفیه‌خانه‌های کشور منجر به صرفه‌جویی حدود ۵۰ مگاواتی برق در کشور می‌شود. هزینه تأمین این مقدار برق توسط ایجاد نیروگاه‌های گازی جدید حدود ۱۰۰۰ تا ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به قیمت سال ۱۴۰۲ تخمین زده شده که با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیاردی برای تجهیز تمام تصفیه‌خانه‌های کشور به این سامانه‌ها، حدود ۵۵۰ تا ۷۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه خواهد شد.

کاش ۵۰ درصدی مصرف برق در تصفیه‌خانه‌ها با فناوری نانوحباب

در حال حاضر فناوری نانوحباب در کشور برای حوزه‌هایی نظیر کشاورزی و شیلات استفاده می‌شود و دامنه کاربرد آن در حال افزایش است. سال گذشته از سامانه نانوحباب برای حذف بوی نامطبوع و طعم بد آب سد الغدیر شهرستان ساوه با ظرفیت ۴۵ هزار متر مکعب در روز استفاده شد و فناوری نانوحباب به تأمین آب آشامیدنی سالم برای حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت این شهر کمک کرد.