تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732116
شناسه : 3732116
تاریخ :
نقش آفرینان اصلی رویداد بزرگ اربعین مردم هستند اقتصاد ایران: رشت- فرماندار رشت با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در راهپیمایی اربعین گفت: نقش آفرینان اصلی رویداد بزرگ اربعین مردم هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح دوشنبه در جلسه ستاد اربعین و نشست با اعضای ستاد و مواکب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین یک حرکت مردمی دینی سیاسی و نشان دهنده اقتدار شیعیان در جهان است و باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت ۱۰ موکب برای خدمت رسانی به زوار اربعین برپا می‌کند، افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین و آغاز مسافرت زائرین و برپایی مواکب، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان نهایت همکاری و هماهنگی را در این خصوص داشته باشند.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی مردم و هیأت‌های مذهبی در این حماسه شیعی بی بدیل است، اضافه کرد: بهتر است برخی مواکب در مرز ایران و عراق مستقر شوند تا زائران قبل از ورود به عراق از خدمات بهره مند شوند.

عاشوری با تاکید بر اینکه نقش دولت به‌عنوان تسهیلگر و فراهم آورنده زیرساخت‌های مواکب حسینی است، گفت: قرار نیست دولت تصدی‌گری کند و بلکه صرفاً در کنار مردم به وظایف قانونی خود می‌پردازد و مهم‌ترین بخش رویداد بزرگ اربعین همین نقش‌آفرینی و حماسه سازی مردم است.

فرماندار رشت با بیان اینکه راهپیمایی پرشور اربعین، حرکتی معنوی و اعتقادی است که صحنه‌های بی نظیری از خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و زائران امام حسین (ع) را به نمایش می‌گذارد، افزود: خدمت به زائران امام حسین (ع) توفیقی الهی است که نصیب افراد شده و باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.