تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3732093
شناسه : 3732093
تاریخ :
موج جدید حمله به شیعیان در «پاراچنار» پاکستان ادامه دارد اقتصاد ایران: منابع نزدیک به شیعیان پاکستان اعلام کردند: حمله به شیعیان در منطقه «پاراچنار» توسط نیروهای تکفیری ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک به شیعیان پاکستان اعلام کردند منطقه «پاراچنار» طی پنج روز اخیر با حملات سنگین و آتشباری عناصر تکفیری مواجه شده و وضعیت امنیتی و جان بسیاری از غیرنظامیان بی دفاع به شدت تهدید می‌شود.

شهر پاراچنار واقع در منطقه «کُرم» از توابع ایالت «خیبرپختونخوا» و در نزدیکی نوار مرزی پاکستان با افغانستان قرار دارد که در سال‌های اخیر شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده که بر اثر آن، جامعه شیعیان تلفات زیادی را متحمل شده است.

پایگاه اطلاع رسانی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان از تشدید حملات خمپاره‌ای و شلیک راکت به مناطق مسکونی شیعیان و مزارع آنان در بخش های مختلف شهر پاراچنار و حومه آن خبر داده و افزوده است: نیروهای تکفیری با همدستی تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان بار دیگر شیعیان را هدف گرفته‌اند.

در همین حال علامه‌ ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنای پاکستان و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین نیز با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع امنیتی در پاراچنار خواستار برخورد جدی ارتش و نهادهای انتظامی دولت با مخلان امنیت، عناصر تکفیری و همدستان آنان شد.

وی هشدار داد دشمنان و حامیان تروریست آنان تحت یک توطئه از قبل برنامه‌ریزی شده درپی تخریب وضعیت پاراچنار و گسترش آن به سایر مناطق پاکستان هستند.

جعفری افزود اگر دولت و ارتش اقدامات به موقع برای مجازات تروریست ها را انجام‌ ندهند مردم از تمام نقاط پاکستان برای دفاع از مظلومین پاراچنار به سمت این منطقه راهپیمایی خواهند کرد.

منابع محلی در پاکستان گزارش دادند که مسوولان امنیتی در پاراچنار از بیم تشدید وضعیت فعلی تصمیم به قطع سرویس تلفن همراه و اینترنت در این منطقه را گرفتند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال 1398‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه‌گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه را قربانی کرد، باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود.

انتهای پیام/.