تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732070
شناسه : 3732070
تاریخ :
عملیات احداث فونداسیون ترانس قدرت در لاهیجان به اتمام رسید اقتصاد ایران: رشت- مجری طرح ساختمان شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: عملیات احداث فونداسیون ترانس قدرت برای افزایش ظرفیت پست لاهیجان یک به اتمام رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، میر عباس بحری صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت پروژه افزایش ظرفیت پست لاهیجان یک در پایداری شبکه برق شهرستان بزرگ لاهیجان، اظهار کرد: در این طرح یک دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگا ولت آمپر به ۲ ترانس ۴۰ مگا ولت آمپر موجود اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به رشد بار خانگی این منطقه از شهر لاهیجان گفت: با توجه به لزوم و ضرورت اجرای این پروژه، عملیات اجرایی احداث فونداسیون ترانس‌های قدرت و زمین پروژه در سال جاری آغاز شد که خوشبختانه این پروژه هم‌اکنون آماده نصب ترانس و تجهیزات مربوطه بر روی سکوها می‌باشد.

مجری طرح ساختمان شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: همچنین جهت آماده‌سازی این پست برای استقرار یک دستگاه ترانس، فونداسیون تجهیزات جانبی و کانال‌های کابل ۲۰ کیلوولت، احداث شده است.

بحری گفت: با اجرای این پروژه، ظرفیت توان الکتریکی پست ،۵۰ درصد و ظرفیت بخش فوق‌توزیع از ۸۰ مگا ولت‌آمپر به ۱۲۰ مگا ولت‌آمپر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود قبل از اوج بار سال آتی به بهره‌برداری رسیده و در مدار قرار گیرد.

گفتنی است، شهرستان لاهیجان، یکی از ۱۷ شهرستان استان گیلان می‌باشد که در شرق استان واقع شده و از بزرگترین، قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان است.