تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3732056
شناسه : 3732056
تاریخ :
میتسوبیشی احتمالاً با هوندا و نیسان اتحاد تشکیل می‌دهد اقتصاد ایران: اتحاد بین میتسوبیشی، نیسان و هوندا می‌تواند باعث افزایش رقابت‌ها بر سر تولید خودروهای برقی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

براساس گزارش رسانه ژاپنی Nikkei، میتسوبیشی موتورز احتمالاً به اتحاد بین هوندا و نیسان خواهد پیوست. هوندا و نیسان درمجموع بیش‌ از ۸ میلیون دستگاه خودرو را به‌فروش رساندند. ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی در اختیار نیسان قرار دارد.

میتسوبیشی قصد دارد جزئیات مربوط‌ به شراکت استراتژیک خود با هوندا و نیسان را نهایی کند و با همکاری این دو شرکت، نرم‌افزارهای داخلی را که برای کنترل خودرو استفاده می‌شوند، استانداردسازی کند.

میتسوبیشی موتورز از اظهارنظر درمورد همکاری با هوندا و نیسان خودداری کرد و سخنگوی نیسان نیز اعلام کرد که گزارش منتشرشده توسط هیچ‌کدام از شرکت‌ها برنامه‌ریزی نشده بود. سخنگوی هوندا نیز پاسخی درباره‌ی اتحاد با میتسوبیشی نداد.

سهم بازار نیسان، سومین خودروساز بزرگ ژاپن، به‌طور پیوسته درحال کاهش است. ایالات متحده و چین جزو بزرگ‌ترین بازارهای نیسان به شمار می‌آیند و در مجموع نیمی از فروش جهانی نیسان از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ماه مارس (اسفند و فروردین) را رقم زدند؛ اما اکنون سهم بازار در این دو کشور کاهش یافته است.

تخفیف‌هایی که نیسان در ایالات متحده اعمال کرد، باعث شد این شرکت سود سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ را به‌طور کامل از دست بدهد. نیسان و هوندا در ماه مارس (اسفند و فروردین) اعلام کرده بودند که درحال بررسی جزئیات یک همکاری استراتژیک برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی و استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌های نرم‌افزارهای خودرو هستند.

میتسوبیشی در حال حاضر عضوی از یک اتحاد دیرینه با نیسان و رنو فرانسه است. این سه شرکت، سال گذشته ساختارهای استراتژیک همکاری خود را بازسازی کردند.

مقالات مرتبط
  • افزایش سه برابری سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی توسط رنو، نیسان و میتسوبیشی موتورز
  • ماشین‌های ۲۰۲۴ نیسان مستقیما از آینده آمده‌اند

همکاری بین نیسان، هوندا و میتسوبیشی موتورز می‌تواند به خودروسازان ژاپنی کمک کند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. این همکاری، باعث افزایش رقابت بر سر خودروهای برقی که تحت سلطه‌ی شرکت‌هایی مانند BYD و تسلا هستند، می‌شود.

شرکت‌های خودروساز ژاپنی پیش‌تر در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروهای جهان، بسیار قدرتمند بودند؛ اما اکنون ازآنجاکه خودروسازان داخلی قدرت بیشتری یافته‌اند و تولیدات خود را افزایش داده‌اند، بیشتر مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از دلایل پیشرفت خودروسازان چینی، تولید خودروهای ارزان‌قیمت با نرم‌افزارهای پیشرفته‌ است.