تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732054
شناسه : 3732054
تاریخ :
شهرک‌های اقماری پیشوا به شهرداری واگذار شد اقتصاد ایران: پیشوا- فرماندار پیشوا از واگذاری شهرک‌های اقماری این شهرستان به شهرداری خبر داد و در خصوص بیمارستان پیشوا نیز گفت: در بودجه سال جاری ۸۸ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابراهیم تاجیک نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دهه ۷۰ از سوی سازمان ملی مسکن پیشوا به عنوان هدف احداث واحدهای مسکونی انتخاب شد و در این خصوص مسکن اجتماعی در دولت اصلاحات، مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در قالب شهرک‌هایی در پیشوا احداث شده است.

وی گفت: ولی متأسفانه در مورد امکانات زیر ساختی و رفاهی این شهرک‌ها تدبیری نشده است.

فرماندار پیشوا افزود: نزدیک به هفت هزار واحد در مجتمع های مسکونی دولتی پیشوا ساخته شده است، اما تعهدات اداره راه و شهرسازی به شهرداری پیشوا انجام نشده بود و چون توان مالی شهرداری پیشوا محدود بود خدماتی محوطه سازی، آسفالت معابر، روشنایی معابر، ایجاد سرانه‌های ورزشی و فضای سبز مغفول ماند.

تاجیک نوری به کارهای انجام شده در مورد شهرک‌های دولتی در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: ما از زمانی که در فرمانداری پیشوا مستقر شدیم در پی حل مشکلات ۳۰ ساله این شهرک‌ها برآمدیم و در این خصوص ۳۰ جلسه با نهادها و ادارات کل مربوط برگزار شد و با پیگیری‌های صورت گرفته خصوصاً از سوی خود مردم قدر السهم شهرداری پیشوا از این مجتمع‌های مسکونی امضا شد و به طور رسمی مجتمع های ۱۳ گانه پیشوا از بابت سرانه‌ها به شهرداری واگذار شد تا شهرداری بتواند در جهت کسب رضایت مردمی گام بردارد.

فرماندار پیشوا ادامه داد: برآورد ما از این واگذاری این است که بیش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت املاک واگذار شده به شهرداری است، که پشتوانه مالی خوبی برای این مجموعه است.

وی در خصوص ساخت بیمارستان پیشوا اظهار داشت: کارگاه ساخت بیمارستان پیشوا فعال است و در بودجه سال جاری ۸۸ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است که طبق زمان بندی هزینه کرد آن در حال انجام است.

تاجیک نوری افزود: نهضت آسفالت معابر و روستاها با جدیت در حال پیگیری و انجام است و تقریباً تمامی معابر روستایی ما که حدود بیست سال مشکل داشتند در حال بازسازی است که در هفته دولت رونمایی خواهد شد.

وی گفت: بلوار ورامین به پیشوا نیز روشنایی آن ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.