تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3732044
شناسه : 3732044
تاریخ :
ستاد اربعین شرایط ثبت‌نام و عزیمت به عراق را تشریح کرد اقتصاد ایران: ستاد اربعین حسینی در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد زائران می‌توانند با داشتن گذرنامه بین‌المللی و یا گذرنامه زیارتی اقدام به عزیمت به عراق داشته و هم‌چنین لازم است در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد مرکزی اربعین با انتشار اطلاعیه شماره یک خطاب به ملت ایران پنج هدف اصلی را به‌عنوان برنامه‌ریزی اعلام و تاکید کرد به توصیه‌های این ستاد توجه شود.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

«کربلا طریق الاقصی»

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می‌رساند:

ستاد مرکزی اربعین در سال 1403  تدابیر خود را با در نظر داشتن 5 هدف اصلیِ تامینِ:

امنیت
سهولت
سلامت
معنویت
عزت

برای زائرین محترم اربعین برنامه ریزی نموده و برای موفقیت در عمل به اهداف خود، از تمامی متقاضیان گرامی سفر اربعین حسینی(ع) توجه به توصیه‌های این ستاد را تقاضا مند است.

سفر اربعین یک سفر زیارتی و خارجی محسوب می‌گردد لذا مستلزم رعایت برخی اصول با توجه به مقررات تردد مرزی می‌باشد. بنابراین متقاضیان برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در این مراسم بین المللی، می‌بایست بر اساس قوانین دو کشور اقدام به سفر نمایند.

برای رفاه حال هم‌میهنان عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام)، و توافقات صورت پذیرفته با مسئولین کشور عراق، زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) صرفاً می‌توانند با در دست داشتن :

گذرنامه بین المللی (دارای حداقل 6 ماه اعتبار)
گذرنامه زیارتی

که بر اساس ضوابط اداره گذرنامه فراجا ارائه می‌گردد، اقدام و سپس به مبادی خروجی کشور مراجعه و عازم کشور عراق گردند.

با توجه به تجربیات سال‌های گذشته درخصوص عدم ثبت مهر ورود و خروج در کشور عراق و مشکلات ناشی از آن برای زائرین، خواهشمند است پس از عبور از مرز دقت نمایند تا مامور مرزی کشور عراق مهر ورود یا خروج را در گذرنامه فرد درج نماید.

از آنجا که پیش بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی، بیمه‌ای و ... برای زوار اربعین، مستلزم ثبت نام در سامانه سماح می‌باشد، تصریح می‌گردد ثبت‌نام برای تمامی متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین ضرورت داشته و متقاضیان می‌بایست دراسرع وقت با مراجعه به سامانه سماح به آدرس الکترونیکی Samah.haj.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

توجه به توصیه‌های مندرج در سامانه سماح برای تمامی متقاضیان شرکت در مراسم اربعین، مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین می‌باشد.

ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط(اتوبوس، هواپیما، ...)، دریافت گذرنامه زیارتی، ارز سفر اربعین، دریافت پوشش بیمه اربعین، رزرو پارکینگ در مرزها و ..... مشروط به ثبت‌نام زائران و متقاضیان در سامانه سماح می‌باشد.

با عنایت به حجم مراجعه زوار به مرزها، ثبت‌نام بموقع در سامانه سماح و تعیین مرز ترددی مورد نظر و درج تاریخ سفر، برنامه‌ریزی را برای زائرین گرامی و همچنین مسئولین کنترل مرزی، حمل و نقل زوار و مواکب تسهیل می‌نماید. لذا تاکید می‌گردد زوار گرامی صرفا از مرزها و در تاریخی که در سامانه سماح درج نموده‌اند، تردد نموده و از مراجعه به مرزهای دیگر خودداری نمایند.

ثبت‌نام در سامانه سماح با پرداخت حق بیمه، و پس از دریافت تاییدیه، بیمه نامه و کارت شناسایی زائر، پایان یافته و ثبت‌نام‌کننده برابر تاریخ اعلامی سفر، می‌تواند از خدمات مورد نیاز بهره‌مند گردد.

انتهای پیام/