تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732015
شناسه : 3732015
تاریخ :
سازمان قطار شهری قم به حذف خط B مترو اعتراض کرد اقتصاد ایران: قم- مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیگیری این سازمان در اعتراض به ابلاغیه وزارت کشور درباره حذف خط B متروی قم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا انگشت‌باف اظهار کرد: سازمان قطار شهری در سال جاری نقطه عطفی را درباره پروژه مترو تجربه کرد که این اتفاق در تاریخ بیستم اردیبهشت سال جاری رخ داد و جلسه‌ای با حضور آیت‌الله شهید رئیسی در شهر قم درباره پروژه‌های قطار شهری برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در کنار ایشان، معاون اجرایی، استاندار، نمایندگان وزارت کشور و سازمان برنامه و نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند؛ رئیس‌جمهور شهید پس از شنیدن نظرات مختلف درباره این پروژه‌ها موضوع را اینگونه جمع‌بندی کردند که در پروژه منوریل در آن قسمت که همه ذی‌نفعان توافق دارند اجرایی شود، یعنی پروژه منوریل به طول ۷/۴ کیلومتر تا میدان شهید مطهری اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: درباره ادامه پروژه منوریل بحث اینگونه پیش رفت که موازی با خط دوم مترو با فرض احداث هم‌زمان هردو پروژه یعنی هم منوریل و هم خط دو مترو موضوع به شورای عالی فنی بررسی و مورد بازبینی قرار گیرد.

انگشت‌باف با بیان اینکه دو ماه بعد از این جلسه ابلاغیه‌ای توسط وزارت کشور مبنی‌بر حذف خط B متروی قم در شورای ترافیک کشور صادر شد، ادامه داد: این ابلاغیه برخلاف مذاکرات آن جلسه، خط B مترو را حذف و تکلیف کرد که ظرف سه ماه توسعه اجرای منوریل در شورای عالی ترافیک و شهرداری مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: بی‌درنگ بعد از این ابلاغیه سازمان قطار شهری اعتراض خود را به وزارت کشور و شورای شهر و مراجع ذی‌صلاح اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه از مصوبه خط دو مترو دفاع خواهد شد، تاکید کرد: سازمان قطار شهری اعتراض خود را اعلام کرده است و پیگیر این موضوع خواهد بود.