تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731999
شناسه : 3731999
تاریخ :
اپلیکیشن‌های تورنت به اپ‌استور آیفون در اتحادیه اروپا اضافه شدند اقتصاد ایران: کاربران iOS حالا می‌توانند بدون نیاز به جیلبریک کردن دستگاه، اپلیکیشن‌های تورنت را دانلود و نصب کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) کنترل اپل را روی برنامه‌هایی که در اپ‌استور اروپا ارائه می‌شود، کاهش داده؛ قانونی که حالا پای اپلیکیشن‌های تورنت را به اپ‌استور باز کرده است.

به گزارش ورج، اپلیکیشن‌های iTorrent (نسخه‌ی تورنت در iOS) به‌همراه qBitControl (اپلیکیشنی برای مدیریت qBittorrent از راه دور در سیستم‌های دسکتاپ) دو برنامه‌ی جدیدی هستند که در AltStore PAL (جایگزینی برای اپ‌استور اروپا) ارائه شده‌اند.

علاوه بر این دو برنامه، اپلیکیشن‌های PeopleDrop (یک برنامه‌ی دوست‌یابی) و UTM SE (برنامه‌ای برای شبیه‌سازی سیستم‌عامل‌هایی مانند Windows، Linux و macOS در دستگاه‌های iOS) نیز که اولین دسته از برنامه‌های شخص ثالث در AltStore PAL هستند، برای دانلود و نصب در اختیاران کاربران اروپایی iOS قرار گرفتند.

اپل تا پیش از اجرایی‌شدن قانون DMA، ارائه‌ی تمام اپلیکیشن‌های تورنت در اپ‌استور را با این توجیه که حقوق شخص ثالث را نقض می‌کنند، ممنوع کرده بود.

مقاله‌های مرتبط
  • اپل پیش‌ از شرکت‌های دیگر به نقض قانون پرحاشیه اتحادیه اروپا متهم شد
  • اروپا از «مشکلات جدی» اپل برای سازگاری با قوانین جدید می‌گوید

برنامه‌ی AltStore PAL، یک فروشگاه جایگزین برای اپ‌استور رسمی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که امکان دانلود و نصب برنامه‌های iOS را که با سیاست‌های اپل مطابقت ندارند، در اختیار کاربران گوشی آیفون قرار می‌دهد.

AltStore PAL نیازمند خرید اشتراک سالانه با هزینه‌ی ۱٫۵ یورو است و برای دسترسی به آن، کاربران باید از مدل‌های آیفون با iOS 17.4 یا بالاتر استفاده کنند.