تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3731998
شناسه : 3731998
تاریخ :
وزارت دادگستری آمریکا مانع جدید ادامه فعالیت تیک تاک اقتصاد ایران: وزارت دادگستری آمریکا از یک دادگاه فدرال خواست درخواست تیک تاک برای لغو قانونی که ممکن است ممنوعیت پلتفرم را در پی داشته باشد، رد کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این سازمان دلیل این امر را نگرانی های امنیتی ذکر کرد که شامل ادعای استفاده از ابزارهای جستجوی داخلی برای جمع آوری اطلاعات کاربران درباره موضوعات حساس می شود.

اقدام مذکور در واکنش به درخواست تیک تاک در ماه می برای به چالش کشیدن قانونی ارائه شده که بایت دنس(شرکت مادر) را موظف به واگذاری اپ یا مسدودیت آن در آمریکا می کند. جو بایدن رییس جمهور آمریکا در آوریل سال جاری میلادی این قانون را امضا کرده است.

طبق یکی از اسنادی که وزارت دادگستری به دادگاه تجدید نظر ارائه کرده، این سازمان مدعی شده ابزار جستجویی در Lark(یک سیستم که کارمندان شرکت از آن برای برقراری ارتباط استفاده می کنند)به کارمندان بایت دنس و تیک تاک در آمریکا و چین اجازه می دهد انبوهی از داده های کاربران را برحسب محتوا جمع آوری کنند که شامل دیدگاه های آنان درباره کنترل اسلحه، سقط جنین و مذهب می شود.

همچنین وزارت دادگستری مدعی شده احتمالا از تیک تاک برای دستکاری محتوای کاربران آمریکایی استفاده و داده های حساس آنها در سرورهایی در چین ذخیره شود.

تیک تاک مرتبا اتهامات درباره آنکه تهدید ملی به شمار می رود و تلاش ها برای ممنوعیت اپ را غیرقانونی خوانده است.