تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731943
شناسه : 3731943
تاریخ :
نشست «حسینیه هنر» در بوشهر برگزار شد اقتصاد ایران: بوشهر- نخستین نشست «حسیینه هنر» با محوریت عاشورا با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، رئیس حوزه هنری و هنرمندان استان بوشهر در سالن اجتماعات حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی صمیمی یکشنبه شب در نخستین نشست «حسیینه هنر» سخنانش را با محوریت «عاشورا نزاع دو اسلام» ایراد کرد و گفت: رسالت خطیر ما قرائت تازه از عاشوراست؛ آنگونه که بتوانیم به چالش و گفتمان عمیق از نهضت حسینی دست یابیم.

وی کتاب «نهضت مقدس» اثر محسن قنبریان را نوعی قرائت تازه از قیام سیدالشهدا و تلاش جهت رونمایی جدید از نزاع میان دو جبهه از اسلام معرفی کرد.

سخنران نشست «حسیینه هنر» با اشاره به فتوای شریح قاضی در معرفی سید الشهدا خاطر نشان کرد: در سپاه کفر شریح قاضی با دستاویز نمودن واژگان کلیدی دین، مسلمین، قرآن و امیرالمومنین سعی در به غلط انداختن اذهان و به حاشیه راندن اسلام واقعی داشت.

نشست «حسینیه هنر» در بوشهر برگزار شد

وی اضافه کرد: در قرائت تازه از عاشورا صرف روایت یک طرف سپاه دین و قرآن و طرف دیگر سپاه کفر و شراب خوار مطرح نیست؛ بلکه در قیام عاشورا جدال تمام عیار بین دو اسلام بود که هر دو خود را حق می‌دانستند.

حجت‌الاسلام صمیمی با اشاره به مباحث مطرح شده بین آیت‌الله حکیم و حضرت امام راحل بیان داشت: قرائت‌های ویژه از عاشورا حتی ممکن است در اذهان علمایی چون آیت‌الله حکیم نیز نفوذ کند که نیاز به واکاوی اندیشه‌ها بر اساس سخنان معمار کبیر انقلاب و علامه شهید مطهری و کتاب‌های این شهید فرزانه است.

در بخش دوم مراسم «گفتگوی چالشی همراه با پرسش و پاسخ» توسط هنرمندان و حجت الاسلام صمیمی در خصوص انقلاب عاشورا با محوریت عدالت خواهی، مطالبه‌گری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم نخبگان در جامعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نشست «حسینیه هنر» در بوشهر برگزار شد

همچنین در این مراسم مداح بوشهری «علیرضا پولاد» و شاعران آئینی استان «غلامرضا ابراهیمی و محمد امینی» به شعرخوانی پرداختند.

نخستین نشست «حسیینه هنر» با محوریت عاشورا با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و هنرمندان استان بوشهر در سالن اجتماعات حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

نشست «حسینیه هنر» در بوشهر برگزار شد