تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731941
شناسه : 3731941
تاریخ :
افزایش بهای نفت درپی نگرانی از گسترش منازعه در خاورمیانه اقتصاد ایران: بهای طلای سیاه در بازار انرژی به دلیل نگرانی از گسترش منازعه در خاورمیانه شاهد روند صعودی بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار انرژی در نخستین روز کاری هفته به نگرانی‌ها از احتمال تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش حزب الله و گسترش جنگ به لبنان واکنش نشان داد.

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۲۰ سنت افزایش، ۸۱ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۹ سنت افزایش، به ۷۷ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید.

تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای حمله به مواضع حزب الله در داخل خاک لبنان اکنون بازار انرژی را به شدت نگران گسترش منازعه به سایر مناطق خاورمیانه کرده است.

تحلیلگران می‌گویند کشیده شدن پای سایر بازیگران منطقه‌ای به ویژه بازیگران بزرگ تولید کننده نفت به این منازعه می‌تواند بازار انرژی را با کمبود عرضه مواجه کند.

هفته گذشته امیدواری‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس و پایان جنگ غزه به آرامش بازار انرژی کمک کرده بود اما اکنون انتظار می‌رود بازار طی روزهای آتی شاهد التهابات زیادی به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باشد.