تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731893
شناسه : 3731893
تاریخ :
رقابت ۴۲۳ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات آوایی و نمایشی اقتصاد ایران: همدان-دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره‌ی مسابقات هنرهای آوایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور گفت: ۲۴۷ دانش‌آموز دختر و ۱۷۶ پسر در این دوره از مسابقات به میزبانی همدان شرکت می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، همدان میزبان نوزدهمین دوره مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ی کشور است؛ طیبه محمدی در توضیح این خبر، اظهار کرد: مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ی کشور از تاریخ ۸ تا ۱۶ مردادماه در دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ی کشور در دوره‌های اول و دوم متوسطه، دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کار و دانش خاص در این مسابقات، حضور دارند.

محمدی با بیان اینکه این مسابقات، یادبود سردار شهید تقی بهمنی (شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۳) نام‌گذاری شده، تصریح کرد: این مسابقات از ۸ تا ۱۱ مردادماه در بخش دختران و ۱۳ تا ۱۶ مردادماه در بخش پسران، برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شش گروه دسته‌بندی شدند، توضیح داد: افراد شرکت کننده در این مسابقات؛ دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، آسیب شنوایی، آسیب بینایی، معلولین جسمی و حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم هستند.

معاون و دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور با اشاره به برگزاری این مسابقات در ۱۱ رشته هنرهای آوایی و شش رشته هنرهای نمایشی، بیان کرد: سرود، نماهنگ، آواز (تک‌خوانی)، شاهنامه‌خوانی، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی داستان‌های قرآنی، همخوانی سوره‌های قرآن، هم‌نوازی، تعزیه‌خوانی، نوازندگی، گویندگی و مجری‌گری در بخش هنرهای آوایی و نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی، پانتومیم، فیلم کوتاه، نمایش ماورایی و استندآپ کمدی در بخش هنرهای نمایشی است.

محمدی پیرامون برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دانش‌آموزان، مطرح کرد: مراسم استقبال، جنگ شبانه و بازدید از مراکز گردشگری شهر همدان، برای شرکت کنندگان نوزدهمین دوره‌ی مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ی کشور، در نظر گرفته شده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مسابقات همزمان با ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار می‌شود، فعالیت‌های ما نیز متناسب با ماه محرم، برنامه‌ریزی شده است.