تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3731888
شناسه : 3731888
تاریخ :
فشار راستگرایان به نتانیاهو برای پایبندی بر مواضع تند اقتصاد ایران: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که اعضای دولت راست افراطی بنیامین نتانیاهو، به وی فشار می‌آورند تا به موضع سخت‌تر در قبال مذاکرات پایبند باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیویورک تایمز امروز یکشنبه به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که مقام‌های ارشد اسرائیل، قطر و ایالات متحده برای ادامه مذاکرات بر سر آتش بس در غزه در شهر رم گردهم آمدند.

به گفته هفت مقامی که در مذاکرات شرکت داشتند یا در جریان آن قرار دارند، علیرغم پیشرفت در هفته‌های اخیر، مذاکرات چند ماهه بر سر چندین موضوع کلیدی، به‌ویژه بازه زمانی باقی ماندن نیروهای اسرائیلی در غزه در جریان آتش‌بس، متوقف شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، روز یکشنبه مشخص نشد که آیا بنیامین نتانیاهو به مذاکره کنندگان اجازه داده تا در جریان مذاکرات انعطاف بیشتری در این زمینه نشان دهند یل خیر. نتانیاهو با فشار اعضای دولت راستگرای خود مواجه است تا به موضع سخت‌تر در قبال مذاکرات پایبند باشد.

بر اساس این گزارش، طول مدت آتش بس نیز منبع اختلاف بین دو طرف است. حماس خواهان آتش بس دائمی است، در حالی که اسرائیل گزینه از سرگیری جنگ را می‌خواهد. رژیم صهیونیستی به بهانه تامین سلاح از مرزهای غزه، نمی‌خواهد نیروهایش را از مرز غزه و مصر عقب بکشاند.

انتهای پیام/