تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3731885
شناسه : 3731885
تاریخ :
تیراندازی در جست‌وجوی معجزه/ بیرانوند طلسم شکنی می‌کند؟ اقتصاد ایران: در سومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس محمد بیرانوند در ماده تراپ برای صعود به فینال با رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی به عنوان دو نماینده زن ایران در خط آتش قرار گرفتند که در پایان چهل امیرانی با رکورد ۶۳۰ و با قرار گرفتن در رده یازدهم و فاطمه امینی هم با رکورد ۶۲۶.۲ و ایستادن در جایگاه بیست و ششم از صعود به فینال باز ماندند تا تفنگ ۱۰ متر بادی بانوان ایران هم همانند تپانچه بادی ۱۰ متر دیگر نماینده‌ای در المپیک نداشته باشد.

روز گذشته و در نخستین روز از بازی‌های المپیک و آغاز رقابت‌های رشته تیراندازی هانیه رستمیان به عنوان اولین نماینده ایران در خط آتش تپانچه بادی ایستاد. او با ۵۷۱.۱۶ امتیاز در رده بیست و دوم قرار گرفت و از رسیدن به فینال این ماده بازماند.

فردا و در سومین روز از مسابقات تیراندازی در بازی‌های المپیک محمد بیرانوند جوان‌ترین ورزشکار این دوره از بازی‌های المپیک در ماده تراپ به رقابت با حریفان خود خواهد پرداخت.

بیرانوند در تراپ برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کرده است او با ۱۵ سال سن جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران و همچنین جوان‌ترین تیرانداز المپیک پاریس به شمار می‌رود. پیش از این تیراندازی ایران تنها در المپیک ۱۹۷۶ مونترال در این ماده نماینده داشته که با سهمیه اعتیایی «وایلدکارت» مجوز شرکت در بازی‌های المپیک را پیدا کرد.

هوشنگ قزوینی نماینده تراپ ایران در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود که در پایان با ۷۱ امتیاز در رده ۴۳ قرار گفت. حال باید دید آیا بیرانوند جوان‌ترین ورزشکار ایران می‌تواند طلسم شکنی کند و تیراندازی ایران را اینبار در ماده تراپ صاحب مدال کند.

تیراندازی ایران تا کنون در یازده دوره از بازی‌های المپیک حضور داشته و در المپیک توکیو نیز کاروان تیراندازی کشورمان با ۶ نماینده، بیشترین سهمیه کاروان ایران را به خود اختصاص داده بود. در آن دوره بازی‌ها تیراندازی ایران به نخستین مدال طلای تاریخی خود توسط جواد فروغی دست پیدا کرد.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در پایان هم تاریخ ساز شد و به مدال طلا رسید.

برنامه تنها تیرانداز ایران در ماده تراپ در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شرح زیر است:

دوشنبه ۸ مرداد:

روز اول مرحله مقدماتی تراپ مردان (محمد بیرانوند) شروع از ساعت ۱۰:۳۰

سه شنبه ۹ مرداد:

روز دوم مرحله مقدماتی تراپ مردان (محمد بیرانوند) شروع از ساعت ۱۰:۳۰