تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731872
شناسه : 3731872
تاریخ :
تجهیز سالن‌های ورزشی بانوان در بوشهر/ گسترش فعالیت‌های اجتماعی اقتصاد ایران: بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: سالن‌های ورزشی ویژه بانوان در شهرهای استان بوشهر تجهیز شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده اقدامات گسترده‌ای را داشته است که در استان بوشهر نیز شاهد کارهای بسیار مهمی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: با تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان به حوزه زنان و خانواده برای نخستین بار پارک، بازارچه مشاغل خرد و خانگی زنان در استان راه‌اندازی شد.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از راه‌اندازی و تجهیز سالن‌های ورزشی ویژه بانوان در شهرهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: طرح ارتقای مهارت‌های شغلی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجرا و در این راستا از ۳۰ کارآفرین اجتماعی در سطح استان حمایت شد.

وی آموزش مهارت و ایجاد کسب‌وکار ویژه ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: ضمن برگزاری کنگره استانی بانوان تأثیرگذار، شبکه اندیشگاهی نخبگان بانو در عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد شد.

تقویت فعالیت اجتماعی بانوان

پورات برگزاری هم‌اندیشی دختران نوجوان در عرصه‌های مختلف در راستای هویت بخشی و استعدادیابی دختران نوجوان را از دیگر طرح‌ها در استان بوشهر ذکر کرد و افزود: سه مرحله رویداد روایت دختر ایرانی «ردا» در راستای گفتمان‌سازی روایت پیشرفت از زبان دختر ایرانی و آموزش و مشارکت بیش از ۵۰۰ نفر از دختران در روایت تشکیل و برگزار شد.

وی با اشاره به توانمندسازی بانوان و افزایش مهارت آنان خاطرنشان کرد: ۵ دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌افزایی ویژه مدیران بانو در دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقای دانش مدیریتی در استان بوشهر تشکیل شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به فعالیت‌های بخش اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: در این راستا ضمن حمایت از آموزش و تربیت ۲۵۰ کنشگر و فعال حجاب و عفاف از ۱۰۰ خانواده جوان بالای ۴ فرزندی موفق در راستای تحکیم و تعالی بنیان خانواده و الگوسازی و گفتمان سازی خانواده موفق ایرانی تجلیل شد.

افتتاح ۲ مرکز درمان ناباروری

پورات حمایت از بانوان کارآفرین و تقویت حضور آنان در نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن حمایت از تشکیل، راه‌اندازی و تقویت صندوق‌های خرد روستایی زنان در سطح استان جشنواره‌های ورزشی ویژه بانوان شاغل در مناسبت‌های مختلف و اختصاص دوره‌های آموزشی ویژه بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی مرکز استان در راستای ارتقای سلامت بانوان تشکیل شد.

وی از تشکیل ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح استان و شهرستان‌ها خبر داد و بیان کرد: در راستای راهبری و برنامه‌ریزی قانون جوانی جمعیت ضمن افتتاح ۲۸ واحد خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل دانشگاه خلیج فارس ۲ هزار قطعه زمین مسکونی ویژه قانون جوانی جمعیت به واجدین شرایط واگذار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افتتاح ۲ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در سطح استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۶۷۹ فقره وام ازدواج و ۱۲ هزار و ۱۳۰ فقره تسهیلات فرزندآوری در استان بوشهر پرداخت شد.