تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731840
شناسه : 3731840
تاریخ :
۳۲ هزار دانش‌آموز اردبیلی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز استان اردبیل در مدارس غیردولتی در سطح استان تحصیل می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در نشست مدیران آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: اولویت اصلی ما توسعه فضاهای آموزشی دولتی است تا گروه‌های مختلف جامعه بتوانند در این واحدهای آموزشی تحصیل رایگان و کم دغدغه‌ای را سپری کنند.

وی تصریح کرد: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد برای برگزاری مراسم، جشن و یا آئین‌های دیگر مبالغی را از اولیا طلب کند که در صورت مشاهده موارد مغایر این امر طبق مقررات با مدیران مدارس برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حضور دانش‌آموزان در برخی از برنامه‌های خارج از ضوابط آموزشی و پرورشی اختیاری بوده و اولیا می‌توانند با هماهنگی مدیران در این آئین‌ها و برنامه‌ها از فرزندانشان جلوگیری کنند.

صفری افزود: هیچ اجباری در اجرای برنامه‌های خارج از فضای آموزشی و پرورشی وجود ندارد و ما در سه هزار مدرسه استان سعی ما بر این است تا شرایط تحصیل با کیفیت را برای دانش‌آموزان مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعیین میزان شهریه مدارس غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی بر اساس امکانات و تأسیسات واحد آموزشی است که از طریق سامانه وزارتی مبالغ اعلام و در اختیار اولیا قرار می‌گیرد.

صفری اضافه کرد: این امکانات شامل دایر بودن کلاس‌های هوشمند، آزمایشگاه، کتابخانه، فضای تربیتی، ورزشی و تفریحی متفاوت است که در مدارس غیردولتی شاهد برپایی آن هستیم.

وی بیان کرد: از حیث فعالیت‌های آموزشی و پرورشی هیچ تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد و در صورت بروز تخلف آموزش و پرورش به صورت جدی به موضوع ورود پیدا می‌کند.

صفری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۳۲ هزار دانش‌آموز استان در ۲۸۵ مدرسه غیردولتی در سطح استان تحصیل می‌کنند که این مدارس در کنار مدارس دولتی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی در حال انجام است و ما در مقطع ابتدایی ثبت‌نام را به اتمام رسانده و در مقطع متوسطه اول و دوم نیز فرآیند ثبت‌نام در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ورود آموزش و پرورش استان را به مباحث مطرح شده از سوی والدین و شکایت‌های احتمالی یادآور شد و گفت: در سریع‌ترین زمان به این شکایت‌ها رسیدگی شده و ما اجازه نمی‌دهیم تا مدیران برخی مدارس خارج از ضوابط و قواعد بخواهند مبالغی را از والدین دانش‌آموزان دریافت کنند.