تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3731834
شناسه : 3731834
تاریخ :
عملیات پرچم دروغین اسرائیل برای حمله به لبنان اقتصاد ایران: این ارزیابی وجود دارد که تل آویو در راستای تلاش برای احیا موازنه وحشت با حزب الله به دنبال راه انداختن جنگ با لبنان است. بنظر می رسد حادثه مجدل شمس عملیات پرچم دروغین اسرائیلی هاست تا از این رهگذر جنگ را به گزینه ای مشروع نزد افکار عمومی تبدیل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عملیات پرچم دروغین (False flag) به مجموعه ای از اقدامات نظامی یا اطلاعاتی اطلاق می شود که طی آن کشوری برای متهم کردن کشور متخاصم، عامدانه به منافع خودش یا متحدانش ضربه بزند تا از این رهگذر مشروعیت لازم برای پاسخ به دشمن را به دست آورد.

عملیات پرچم دروغین برخلاف عملیات های ایذایی با هدف فریب دشمن نیست بلکه بیشتر با هدف فریب افکار عمومی داخلی و کسب مشروعیت برای آغاز جنگ است. موارد متعددی از این نوع عملیات های نظامی در تاریخ روابط بین الملل به ثبت رسیده است که عملیاتی مشکوک بهانه ای شده تا یک کشور یا بازیگر بین المللی دست به سلسله ای از اقدامات نظامی علیه طرف مقابل بزند.

مهمترین مثال عملیات گلاویتس در 1939 بود که تعدادی از نظامیان آلمانی با لباس سربازان لهستانی به ایستگاه رادیویی در مرز حمله کردند و همین امر بهانه ای شد تا هیتلر ماشین جنگی اش را به سوی ورشو گسیل نماید.

نمونه دیگر حادثه خلیج تونکن در 1964  است که طی آن لیندون جانسون، رئیس جمهور آمریکا به بهانه حمله ویتنامی‌ها به یک رزمناو مستقر در این منطقه دستور آغاز عملیات نظامی و بمباران را صادر کرد و رسما به نفع ویتنام شمالی وارد نبرد با ویتنام جنوبی شد. 7 سال بعد روزنامه «نیویورک تایمز» در افشاگری موسوم به اسناد پنتاگون (Pentagon paper) گزارش داد که این حمله ساختگی و برای فریب افکار عمومی و کنگره بود.

 

 

 

منطقه غرب آسیا نیز از این دست عملیات ها دروغین و ساختگی تجربه کرده که برای مردم ایران حادثه دانشگاه مستنصریه (ترور ساختگی طارق عزیز، وزیر خارجه عراق در اردیبهشت 1359) به بهانه ای برای حمله نظامی رژیم بعث صدام حسین به خاک کشورمان منتهی شد.

تاریخ جنگ های اعراب و اسرائیل هم نمونه های کلاسیکی از عملیات های پرچم ساختگی در یاد دارد که معروفترین آنها عملیات «سوزانا» در 1954 بود. در جریان این عملیات دروغین رژیم تازه تاسیس اسرائیل قصد داشت طی عملیاتی مخفی حملاتی به دفاتر تجاری آمریکا و انگلیس در قاهره انجام دهد تا این دو کشور را جهت جنگ با مصر ترغیب نماید. امروز نیز ما در لحظه تاریخی وقوع یکی از این عملیات های پرچم دروغین توسط رژیم صهیونیستی هستیم که از این رهگذر بهانه لازم برای جنگ افروزی و خونریزی جدید را به دست آورد.

حادثه روز گذشته حمله به زمین ورزشی در منطقه جولان اشغالی که منجر به جان باختن 12 کودک عرب دروزی و زخمی شدن 40 نفر شد اکنون به دستاویزی برای رژیم کودک کش اسرائیل شده تا شاید از این طریق زمینه آغاز جنگ علیه حزب الله را به دست آورد.

لبنان , حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

نشانه های میدانی از جمله شهادت حاضرین و بررسی های فنی درباره چگونگی اصابت و محل فرود موشک گواه این است که این پرتابه مربوط به حزب الله نبوده است. علاوه براین حزب الله حتی در طول 9 ماه نبرد اخیر خود با رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی هرگز مواضع غیرنظامیان را هدف حمله خود قرار نداده است.

در جریان جنگ 2006 و حتی در دوره مقاومت برای آزادسازی جنوب نیز حزب الله از هدف قراردادن غیرنظامیان در راستای آموزه های اسلامی و ناب شیعی اجتناب می نمود. با این حال رژیم صهیونیستی با توجه به این برداشت که اکنون جنگ غزه در شرف آتش بس قرار دارد و همزمان با المپیک پاریس افکار عمومی از تحولات غرب آسیا منحرف شده، این جمع بندی را دارد که بهترین زمان برای حمله به لبنان فراهم شده است.

انتهای پیام/