تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731832
شناسه : 3731832
تاریخ :
نیاز امروز جامعه آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است به طوری که امروز بیش از پیش به این مهم نیازمندیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش اردبیل، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار کرد: کار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از جان و دل بوده و با اعماق وجود صورت بگیرد چرا که شهدا آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

وی تصریح کرد: مدارس شاهد باید پایگاهی برای پرداختن به موضوع ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ در جامعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دیدار با خانواده مکرم شهدا و ایثارگران و گره‌گشایی از مشکلات آنها در طول سال باید به صورت مستمر در دستور کار مدیران، رؤسای مناطق و نواحی باشد.

صفری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تبیین آن برای نوجوانان افزود: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است و امروز بیش از پیش به این مهم نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با فعال‌سازی شورای ترویج ایثار و مقاومت در مدارس، ناحیه، منطقه و استان که نقش بسیار مهمی در زمینه اشاعه فرهنگ ترویج ایثار و شهادت دارد، اجرای برنامه‌های پرمحتوا و کیفی برای شناساندن ابعاد زندگی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

صفری اضافه کرد: فرزندان شهدا در دستگاه تعلیم و تربیت زینت‌بخش این نهاد فرهنگی و تربیتی بوده و حضور آنها مایه عزت و افتخار برای همگان است.

وی بر اجرای برنامه خاص برای سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی ایران، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، برگزاری یادواره‌های شهدا، گرامیداشت نام و یاد آنها و دفاع مقدس تاکید کرد.

صفری با اشاره به پنجم مردادماه به عنوان سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، بر نهایت بهره‌برداری از فضای موزه شهدا و مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: فرزندان شاهد باید در همه عرصه‌ها فعال باشند و ما موظف هستیم آرمان‌های شهدا را پیگیری کرده و در این مسیر باید با تکیه و توجه بر امور فرهنگی پیش برویم.

صفری در ادامه سخنان خود یادآور شد: بهترین شکل ترویج در حوزه ایثار و شهادت، کیفی کردن فعالیت‌های مدارس شاهد است که می‌تواند الگویی برای سایر مدارس شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش مجری سند تحول بنیادین است که باید مدارس شاهد در مسیر اجرایی شدن آن شاخص باشند و این با مدیریت و نظارت دقیق این مدارس محقق خواهد شد.

صفری گفت: با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان مدارس شاهد را در حوزه‌های مختلف پرورشی و آموزشی ارتقا داد تا شاهد رتبه‌های برتر آموزشی و فرهنگی در این مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید به تقویت بنیه علمی و توانمندسازی دانش‌آموزان در مدارس شاهد افزود: آموزش در مدارس شاهد باید به نحوی صورت بگیرد که دانش‌آموز شاهد با رتبه بالا و در دانشگاه‌های طراز اول دولتی پذیرفته شود.