تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731804
شناسه : 3731804
تاریخ :
روسیه: ادعاهای کی‌یف درباره مذاکره بازی است اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه گفت مقامات اوکراینی موضوع مذاکرات صلح را به بازی گرفته اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به ادعاهای کی یف مبنی بر آمادگی برای مذاکرات صلح توجهی نمی کند.

لاوروف در گفتگو با خبرنگاران در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در لائوس، در واکنش به اظهارات همتای اوکراینی خود درباره آمادگی برای مذاکره گفت: این اولین بار نیست که این حرف را می‌زند و گاهی دقیقاً برعکس آن را عنوان می کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اوکراین بر بروی موضوع مذاکرات صلح بازی می کند و مقامات این کشور با هم بر سر مذاکرات اختلاف نظر دارند.

زلنسکی اوایل این ماه اعلام کرد که آماده است با روسیه بدون توجه به اینکه چه کسی در راس قدرت آن است است، گفتگو کند. این در حالی است که وی در پاییز ۲۰۲۲ فرمانی را امضا کرد که برمبنای آن همه مذاکرات با رهبری فعلی مسکو را ممنوع کرد.

در همین حال، وزیر خارجه اوکراین هم اوایل این هفته پس از دیدار با همتای چینی خود، گفت که هیچکس نمی تواند کی یف را مجبور به مذاکره کند.