تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731788
شناسه : 3731788
تاریخ :
۱۷۵قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در دزفول اختصاص یافت اقتصاد ایران: اهواز - مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۷۵ قطعه زمین رایگان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در دزفول اعطا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین جعفرزاده افشاری ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند چ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ وزارت راه و شهرسازی مکلف است یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

وی افزود: آخرین نشست شورای اداری استان خوزستان در دولت سیزدهم شامگاه شنبه با حضور استاندار، جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اهواز برگزار شد و در بخشی از این نشست، زمین رایگان ۲۰۰ متری در قالب «طرح جوانی جمعیت» به تعدادی از متقاضیان شهرستان دزفول اهدا شد.

مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۷۵ قطعه زمین رایگان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهر دزفول اعطا شد.

جعفرزاده افشاری افزود: در حال حاضر در ۸ شهر استان، بیش از ۳ هزار قطعه زمین به متقاضیان این طرح تخصیص داده شده و در گام بعدی حدود یک هزار و ۵۰۰ قطعه در ۶ شهر استان واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای ماهشهر، دزفول، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته است.

جعفرزاده افشاری اضافه کرد: در هفته دولت مرحله جدیدی از واگذاری زمین به متقاضیان انجام می‌شود که عمده این واگذاری‌ها در شهرهای همجوار با اهواز است که از ابتدای سال طرح آماده سازی و قطعه بندی زمین‌ها شروع شده است.

مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان بیان کرد: بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت، دو طیف از خانواده‌ها تحت پوشش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند؛ بخش اول خانواده‌های دارای سه فرزند، که تولد فرزند سومشان از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای چهار فرزند، که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند. یعنی فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد.