تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3731786
شناسه : 3731786
تاریخ :
احزاب آلمان پیگیر بازگشایی مرکز اسلامی هامبورگ شوند اقتصاد ایران: رئیس خانه احزاب ایران ضمن محکوم کردن به‌تعطیلی‌کشاندن مرکز اسلامی هامبورگ توسط وزارت کشور آلمان، از احزاب آلمان خواست تا بازگشایی مجدد این مرکز باسابقه را موجب شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اقدام وزارت کشور آلمان مبنی بر تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را محکوم کرد و گفت: مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یکی از مرکز اسلامی قدرتمند تاریخی در جهان بوده و هست که از سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت الله العظمی بروجردی، به عنوان یک مرکز بزرگ اسلامی شناخته شد و مجلات دینی و اخلاقی تا جایی که من اطلاع دارم در این مرکز منتشر می‌شد. بعدها که آیت الله شهید بهشتی مسئولیت این مرکز را به عهده گرفت، این مرکز یکی از مراکز قدرتمند شیعی جهان به حساب می‌آمد که اسلام را تبلیغ می‌کرد.

وی با بیان اینکه مرکز اسلامی هامبورگ مورد وثوق اکثر مسلمانان جهان بوده و هست، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت ائتلافی آلمان آن‌ها دیدگاه‌ها و قدرت خودشان را به مسلمانان نشان می‌دهند. ۲۲ حزب در آلمان که ائتلاف انجام دادند، نسبت به تعطیل شدن مراکز مذهبی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ اقدام کرده‌اند. این یک اقدام خطرناک است که به طور قطع به صهیونیست‌ها مرتبط است. صهیونیست‌ها با ایران زاویه دارند و به همین دلیل فشار خود را به دولت آلمان وارد کردند.

رئیس خانه احزاب ایران تعطیل شدن مرکز اسلامی هامبورگ را به ضرر دولت آلمان دانست و گفت: ظاهراً به این بهانه که مرکز اسلامی هامبورگ به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند، این مرکز را تعطیل کردند. این اقدام دولت آلمان باعث می‌شود تا کشورهای اسلامی نسبت به آن‌ها زاویه پیدا کنند و مسلم است وقتی که در کشورهای غربی صحبت از آزادی است و شعارهایی در این رابطه سر می‌دهند، تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ ضد آزادی و عدالت خواهی است و در حمایت از صهیونیست‌ها خواهد بود.

حشمتیان افزود: کشورهایی که با ایران زاویه دارند، از جمله صهیونیست‌ها، این وضعیت را به وجود آورده‌اند. به عنوان رئیس خانه احزاب ایران این اقدام آلمان را محکوم می‌کنم و این را یک ظلم فرهنگی می‌دانم که هتک حرمت به مقدسات اسلامی صورت گرفته و تعرض به حقوق و آزادی‌های انسان‌ها و مسلمانان صورت گرفته که حقوق آن‌ها نقض شده است و ما قاطعانه از احزاب آلمان تقاضا می‌کنیم تا به دولت آلمان فشار وارد کنند تا به سرعت، این مرکز بازگشایی شده و به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

وی مرکز اسلامی هامبورگ را منحصراً مربوط به ایران ندانست و آن را در ارتباط با همه مسلمانان معرفی کرد و گفت: این مرکز یک مرکز اصلی شیعیان در کشورهای غربی محسوب می‌شود. تقاضا دارم دولت مردان آلمان به سر عقل بیایند و جلوی این حرکت نابخردانه را بگیرند. به سرعت موضع خود را نسبت به احزابی که این وضعیت را به وجود آورده‌اند شفاف کنند و در موضوع آزادی و عدالت، اقدامی که برای کشورشان مفید است را انجام دهند تا با دیگر آزادی‌خواهان مشکلی نداشته باشند.

رئیس خانه احزاب با یادآوری محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه از سوی احزاب ایران، عنوان کرد: ۱۴۳ حزب در سه جبهه اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل و اعتدال‌گرا در سه تفکر در خانه احزاب ایران فعالیت دارند. خانه احزاب ایران این حرکت مذبوحانه آلمان را محکوم می‌کند و ما از پیش با حزب سبز آلمان ارتباط داشتیم و به دعوت آن‌ها به آلمان رفته بودم. تعامل خود را با احزاب بزرگ جهان داریم و از احزاب آلمان می‌خواهیم که از دولت آلمان مصرانه بخواهند تا مرکز اسلامی هامبورگ به فعالیت خود ادامه دهد.

حشمتیان با اشاره به این‌که از طریق کمیته بین‌الملل خانه احزاب و با هماهنگی وزارت امور خارجه با احزاب آلمان مکاتبه خواهند کرد، افزود: همچنین از احزاب آسیایی تقاضا می‌کنیم کمک کنند تا هرچه سریع‌تر دولت آلمان مجبور به راه‌اندازی مجدد مرکز اسلامی هامبورگ شود.