تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731771
شناسه : 3731771
تاریخ :
وال استریت ژورنال: آمریکا برای کاهش تنش منطقه‌ای سراغ ایران آمد اقتصاد ایران: یک رسانه آمریکایی می گوید مقامات واشنگتن به منظور کاهش تنش ها در منطقه با ایران پیام رد و بدل کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از تماس مقامات واشنگتن با تهران برای کاهش تنش های منطقه ای خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از مقامات عرب و اروپایی گزارش داد: که مقامات آمریکایی با همتایان خود در فلسطین اشغالی و لبنان تماس گرفتند تا تنش های میان دو طرف را کاهش دهند.

این نشریه آمریکایی نوشت که مقامات آمریکا به منظور کاهش تنش در منطقه، با ایران پیام رد و بدل کردند.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مقامات عرب و اروپایی نوشت: طرفین تمایلی به گسترش درگیری ندارند، اما احتمال اشتباه زیاد است.

منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما «محمد عفیف» مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله قاطعانه حمله به شهرک صهیونیست‌نشین «مجدل شمس» را تکذیب می‌کند.

عفیف تاکید کرد: ما قاطعانه ادعاهای برخی رسانه‌های دشمن در خصوص حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: تاکید می‌کنیم که مقاومت به هیچ وجه به این حادثه ارتباطی ندارد و قاطعانه تمامی ادعاهای دروغ در این خصوص را تکذیب می‌کنیم.