تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731744
شناسه : 3731744
تاریخ :
امروز نیازمند ارتباط بین صنعت و دانشگاه هستیم اقتصاد ایران: زنجان-معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، بر ضرورت برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه در شرایط کنونی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهامی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری سومین رویداد علمی، تفریحی و مهارتی «برپا» که در محل سالن کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد، بر ضرورت برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه در عصر کنونی تاکید کرد و گفت: معتقدیم برگزاری رویدادهایی چون «برپا» می‌تواند به ایجاد این ارتباط کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه صرف برگزاری یک رویداد علمی مطرح نبوده و باید این رویداد به لحاظ کیفی از جایگاه بالایی برخوردار بوده تا بتواند خروجی لازم را داشته باشد، افزود: بی‌تردید چنین رویکردی در برگزاری رویداد مهمی چون «برپا» لحاظ شده است، به همین خاطر معتقدیم کیفیت در برگزاری این رویداد اهمیت داشته و مسؤولان برگزاری آن به این موضوع دقت کافی داشته‌اند.

این مسؤول با یادآوری اینکه یکی از دغدغه‌های امروز برای ایجاد اشتغال، بحث کارآفرینی در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: بدون شک برگزاری چنین رویدادهایی از منظر علمی می‌تواند فضای مناسبی را برای کارآفرینی در استان به وجود آورد، به همین خاطر باید تلاش شود تا در برگزاری چنین رویدادهایی هم‌افزایی لازم وجود داشته و منجر به ایجاد مسیری برای رشد و توسعه پایدار در کشور و به تبع آن استان زنجان شود.

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است که برگزاری چنین رویدادهایی باید از منظر یک نوع زیرساخت برای دستیابی به توسعه پایدار باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی از اهمیت زیادی برخوردار است اما باید توجه داشته باشیم که ما در حوزه علمی به لحاظ نیروی انسانی از ظرفیت‌های زیادی برخوردار هستیم اما آنچه که در این بخش به عنوان دغدغه مطرح است، ارتباطی است که باید بین صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای تقویت بیش از پیش ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید نسبت به برگزاری چنین رویدادهایی اهتمام ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: بی‌تردید دانش‌آموزان با قرار گرفتن در چنین محیطی که اساس آن کارآفرینی بر پایه علم است، بیش از گذشته به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت پی برده و همین امر موجبات ارتقای اقتصاد کشور را بر پایه علم و فرهنگ فراهم خواهد کرد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان نیز در ادامه این نشست خبری، از مدارس سمپاد به عنوان پدیده‌ای که سرشار از فرصت و تهدید است یاد کرد و گفت: این مدارس توانسته است با فعالیت خود شکاف طبقاتی را کاهش دهد و امروز شاهد فعالیت ۲۰ مدرسه استعدادهای درخشان در استان زنجان هستیم.

حسین تاران با تاکید بر اینکه مدارس سمپاد بر اساس نیاز به وجود آمده و از اثرگذاری بالایی برخوردار است، ادامه داد: معتقدیم رویداد برپا می‌تواند باعث باورمندی دانش‌آموزان نسبت به استعدادها و توانمندی‌های‌شان شود.

وی با یادآوری اینکه سومین دوره رویداد علمی، تفریحی و مهارتی برپا بر اساس شبکه‌سازی و ارتباط‌دهی آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: معتقدیم دانش‌آموزان با این رویکرد قادر خواهند بود به مشکلات کشور واقف شده و مشکلات را تبدیل به مسئله و سپس به دنبال راهکار برای حل آن باشند.