تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731728
شناسه : 3731728
تاریخ :
آمازون روند توسعه پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی را سرعت بخشید؛ تا ۵۰ عملکرد بهتر از انویدیا اقتصاد ایران: آمازون به روند توسعه‌ی پردازنده‌ی هوش مصنوعی خود سرعت بخشید و ادعا کرد تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری از محصولات انویدیا دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به نظر می‌رسد هر شرکت بزرگ فناوری در تلاش است تا راهکارهای هوش مصنوعی خود را توسعه دهد؛ چه به شکل تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی و چه خوشه‌های بزرگ‌مقیاس (Large Scale Clusters).

با افزایش نیاز به قدرت محاسباتی بیشتر، شرکت‌ها اکنون بر ایجاد محصولات هوش مصنوعی داخلی خود برای پاسخگویی به تقاضا و همچنین کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان تمرکز کرده‌اند. این امر باعث پایداری کسب‌وکار آن‌ها در طولانی‌مدت خواهد شد.

در کنار شرکت‌هایی مانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل، آمازون اکنون تصمیم دارد تا توسعه‌ی مجموعه تراشه‌های خود را تکمیل کند. در گزارشی از رویترز، آمازون در حال توسعه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی خود است.

دلیل اصلی این موضوع کاهش وابستگی به انویدیا و همچنین کاهش هزینه‌های مالی مرتبط با خرید محصولات تیم سبز از طریق ایجاد یک راهکار ارزان و مؤثر است.

پردازنده های garvition آمازون
AWS

آمازون از گذشته یک راهکار تراشه‌ی سفارشی به نام Graviton دارد؛ خانواده‌ای از پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم که برای بخش محاسبات ابری AWS طراحی شده‌اند. این تراشه کاملاً متمرکز بر هوش مصنوعی نیست؛ بلکه قابلیت‌های محاسباتی غیرهوش مصنوعی را نیز برای آمازون فراهم می‌کند.

عملیاتی بودن Graviton نشان می‌دهد که آمازون تجربه‌ی ساخت تراشه‌های مورد نیاز خود را دارد. بنابراین سرمایه‌گذاری به منظور تولید تراشه‌های مختص هوش مصنوعی، کار سختی برای این شرکت نخواهد بود.

مقالات مرتبط
  • آمازون هم به بازی چت‌بات‌های AI پیوست؛ Rufus دردسترس آمریکایی‌ها قرار گرفت
  • ارزش بازار آمازون از ۲ تریلیون دلار عبور کرد؛ اینجا هم پای هوش مصنوعی در میان است

ظاهراً آمازون تراشه‌های هوش مصنوعی خود را تحت نام‌های Trainium و Inferentia تولید خواهد کرد. هر دو این تراشه‌ها برای بارهای کاری مختلف طراحی شده‌اند.

دیوید براون، معاون محاسبات و شبکه AWS آمازون، فاش کرد که تراشه‌های آینده هوش مصنوعی نسبت به جایگزین‌های انویدیا، تا ۴۰ یا ۵۰ درصد عملکرد بهتری ارائه خواهند داشت. نتیجتاً این تراشه‌ها قطعاً توانمند خواهند بود و به تقاضای بالای قدرت مورد نیاز شرکت کمک خواهند کرد.