تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3731697
شناسه : 3731697
تاریخ :
حال «محمد صالح علا» خوب است اقتصاد ایران: محمد صالح علا مجری شناخته شده تلویزیون در سلامت کامل به سر می‌برد اما خبری از بازگشت او به اجرای برنامه رادیویی و تلویزیونی نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «بینندگان جان به شبکه محترم چهار خوش آمدید» این جمله‌ای است که محمد صالح علا به عنوان مجری رادیو و تلویزیون از آن استفاده می‌کرد. مجری، برنامه‌ساز، ترانه‌سرا و نویسنده که کلی قربان صدقه مخاطبان می‌رفت و ادبیات او برای مردم شناخته شده است. آن‌قدر منحصر به فرد که هر یک از این تکیه کلام‌ها را به کار ببرید مخاطب می‌داند که گوینده آنها کیست.

خود صالح علا هم عاشق این ترکیب‌بندی واژه‌هاست، حتی بیشتر آنها را موجودات زنده‌ای می‌داند که مثل انسان‌ها به دنیا می‌آیند، بزرگ می‌شوند، عروسی می‌کنند و از ترکیب آنها با هم می‌توان زیبایی‌های تازه‌ای خلق کرد. در صفحات مجازی و محافل رسانه‌ای خبرهای ضد و نقیضی درباره وضعیت جسمانی او به گوش می‌رسید که خوشبختانه حال او مساعد است. 

خبرنگار تسنیم تماس تلفنی با محمد صالح علا داشت که او در این گفت‌وگوی کوتاه اعلام کرد حال او مساعد است، در سلامتی کامل به سر می‌برد و مشغول نویسندگی کتاب است. با صحبت‌های کوتاه این مجری شناخته شده به نظر می‌رسد غیبت او به عنوان مجری رادیو و تلویزیون فعلاً ادامه دارد و خبری از حضور او نخواهد بود.

کار خود را با قصه‌نویسی و قصه‌خوانی در رادیو آغاز کرد، تولید، طراحی و کارگردانی آثار ترکیبی نمایشی ادامه داد. به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی «نقد خنده»، «دو قدم مانده به صبح» و «چشم شب روشن» شناخته می‌شود. در دهه‌های گذشته او به عنوان بازیگر هم جلوی دوربین حاضر می‌شد و آثاری هم از خودش به جای گذاشته است. اما همواره در جریان گفت‌وگوهای رسانه‌ای این نکته را او یادآور شده است: 

«من سینما را کنار گذاشتم چون واقعاً تصادفی وارد آن شدم. البته من از نوجوانی کار تئاتر می‌کردم و نمایشنامه می‌نوشتم. آن زمان ها با دوستانم محمود کلاری و آقای عطار و احمد امینی فیلم کوتاه هم می‌ساختیم من آن زمان هم تمایل چندانی نداشتم فیلم بازی کنم تا اینکه آقای کیمیایی از من خواست و به این ترتیب من چند فیلم بازی کردم و بعد از آن هم سناریوهای دیگری پیش آمد. با این حال واقعاً اهل اینکه جلوی آینه بایستم و خودم را ببینم نیستم.»

خبرگزاری تسنیم برای او و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر آرزوی سلامتی دارد.

انتهای پیام/