تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731660
شناسه : 3731660
تاریخ :
عمده افزایش مصرف برق در فارس مربوط به بخش تجاری است اقتصاد ایران: شیراز- مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: مدیریت مصرف برق در بخش اصناف نیازمند همکاری بیشتر بوده و عمده افزایش مصرف مربوط به بخش تجاری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد رضا سلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در پایش مصرف برق، تفکیک آماری بین بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد اظهار کرد: در هفته جاری مشترکان برق تجاری شیراز، توانستند حدود ۵ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.

به گفته وی برخی واحدهای صنفی با محدود کردن ساعت کار خود از ساعت ۱۳ الی ۱۷ برای تأمین و مدیریت مصرف برق همکاری لازم را انجام دادند در همین زمینه معتقدیم امروزه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف نیاز ضروری کشوراست و نباید فقط در تابستان انجام شود.

سلاحی با بیان اینکه میانگین رشد مصرف برق در سال‌های گذشته ۴.۷ درصد بوده اما امسال این رقم به نزدیک ۹ درصد رسیده است، بیان کرد: این افزایش مصرف بیشتر به بخش خانگی و تجاری مربوط بوده است.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه آمارهای استان نشان می‌دهد ۲۰ درصد از مشترکان برق، مصرفی بالاتر از حد معمول مصرف داشته‌اند، گفت: درخواست داریم با رعایت نکات ساده‌ای در کاهش مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند.

سلاحی بیان کرد: مدیریت مصرف برق در سه بخش اعمال می‌شود که در بخش صنعت برای صنایع کوچک و کارگاهی محدودیتی نداریم و در شهرک‌های صنعتی مدیریت بار صورت می‌گیرد و در زمان بحران افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اظهار کرد: در بخش اداری مصوبات کاهش ساعت کاری و تعطیلی در برخی روزها صورت پذیرفته و تمامی ادارات موظفند بر اساس مصوبات دولت مصرف برق در ساعت اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعت ۶۰ درصد را کاهش دهند؛ که هنوز به نقطه مطلوب در این بخش نرسیده‌ایم.