تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731649
شناسه : 3731649
تاریخ :
مینی‌ پی‌سی Geekom، لپ‌تاپی قدرتمند درون کیسی شبیه‌ به تُنگ ماهی است اقتصاد ایران: شرکت Geekom مینی پی‌سی‌ای با طراحی چشم‌نواز و شبیه به تُنگ ماهی تولید کرده است که سخت‌افزار قابل توجهی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت Geekom، از طراحی خیره‌کننده و جدیدی برای سیستم خنک‌کننده‌ی مایع مینی پی‌سی خود رونمایی کرده است. به گزارش وبسایت AndroidPC، مینی پی‌سی Tecno x Geekom Mega Mini Gaming G1 احتمالاً اولین طراحی الهام‌گرفته از تُنگ ماهی است که وارد عرصه‌ی رقابتی مینی پی‌سی‌ها می‌شود.

شاسی Geekom Mega Mini Gaming G1 با سه پنل شفاف، می‌تواند در نمایشگاه IFA 2024 (۶ تا ۱۰ سپتامبر) پیش‌ رو، توجه بسیاری را به خود جلب کند و نمایشی عالی از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع سفارشی و فن مرکزی RGB با اندازه‌ی ۱۲۰ میلی‌متری ارائه دهد.

عملکرد Mega Mini Gaming G1 فقط محدود به ظاهر زیبا نیست. این دستگاه به پردازنده اینتل مدل Core i9-13900H، کارت گرافیک انویدیا مدل GeForce RTX 4060 Laptop و طیف وسیعی از پورت‌ها مجهز است.

مینی پی‌سی Mega Mini Gaming G1 دارای ابعاد ۱۵۰ × ۱۵۰ × ۲۵۰ میلی‌متر و حجم آن حدود شش لیتر است. با این ابعاد، مینی پی‌سی تولیدشده توسط Geekom بر اساس استانداردهای کنونی از سایز انواع مینی پی‌سی‌های رایج موجود در بازار بزرگ‌تر محسوب می‌شود.

مینی پی سی Mega Mini Gaming G1
مینی پی سی Mega Mini Gaming G1

البته مدل‌های مجهز به کارت گرافیک مجزا معمولاً بزرگ‌تر از مدل‌های استاندارد هستند و بخش بزرگی از جذابیت این دستگاه، تأثیر بصری قابل توجه آن با نورپردازی RGB است. اگرچه شاید Geekom می‌توانست دستگاه را کوچک‌تر طراحی کند، احتمالاً با این‌ کار جلوه‌ی ظاهری دستگاه از بین می‌رفت.

یک نمایشگر وضعیت در بالای پنجره‌ی جلویی وجود دارد. این نمایشگر کوچک، میزان استفاده از پردازنده و داده‌های عملکرد مینی‌پی‌سی را در لحظه نشان می‌دهد. نمایشگر از طریق نرم‌افزار Tecno قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید نمایشگر را طوری تنظیم کنید که داده‌ی دیگری مانند استفاده از رم، بار پردازنده گرافیکی و موارد دیگر را نشان دهد.

مقالات مرتبط
  • این قدرتمندترین مینی پی‌سی سال ۲۰۲۴ است

یک شارژر فشرده GaN 330 واتی به جک بشکه‌ای متصل می‌شود. با اینکه تصویری از این شارژر در دست نیست اما احتمالاً فناوری GaN، سایز شارژر را نسبت به اندازه‌ی متوسط یک آداپتور برق ۳۰۰ واتی کاهش دهد.

طبق گزارش‌ها، مینی پی‌سی Mega Mini Gaming G1 با ویندوز ۱۱ پرو ازپیش‌نصب‌شده عرضه می‌شود و همچنین با لینوکس سازگار است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل این مینی پی‌سی را مشاهده کنید:

Tecno x Geekom Mega Mini Gaming G1

مشخصات

اینتل Core i9-13900H با حداکثر فرکانس ۵٫۴ گیگاهرتز

پردازنده

GeForce RTX 4060 Laptop با 8GB VRAM

پردازنده‌ی گرافیکی

تا ۶۴ گیگابایت از نوع DDR4-5200

حافظه‌ی رم

پشتیبانی همزمان از دو اس‌اس‌دی M.2 2280 تا ۴ ترابایت

فضای ذخیره‌سازی

۲ عدد USB 3.2 Gen 2 و ۲ عدد USB 3.2 Gen1 و USB 3.0 و USB 2.0 Type A. پورت‌های USB 4 و USB-C تاندربولت. پورت OCuLink

درگاه SD کارت و ۲ درگاه HDMI 2.0 و 2.5G Ethernet و جک ۳٫۵ میلی‌متری و وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲

پورت‌ها و اتصالات

هیت‌سینک و رادیاتوری با سطح مقطع ۶۸۸۸ میلی‌متر مربع با طراحی L شکل، پمپ با ۳۶۰ میلی‌لیتر مایع خنک‌کننده و دو فن با ابعاد ۷۰ در ۱۲۰ میلی‌متر

سیستم خنک‌کننده

۱۵۰ × ۱۵۰ × ۲۵۵ میلی‌متر، فضای داخلی ۶ لیتری

ابعاد

قیمت مینی کامپیوتر رونمایی‌شده توسط Geekom هنوز مشخص نیست اما به‌زودی اعلام خواهد شد.