تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731645
شناسه : 3731645
تاریخ :
کاهش محسوس دمای هوای مرکزی در روزهای دوشنبه و سه شنبه اقتصاد ایران: اراک- معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با تضعیف الگوی تابستانه، دمای هوا طی دوشنبه و سه شنبه به طور محسوسی در این استان کاهش می یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار کرد: بررسی و تحلیل آخرین خروجی نقشه‌های پیش بینی حاکی از تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور امروز (یکشنبه) تا حداقل روز سه شنبه است که موجب افزایش پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان در برخی ساعات این مدت (بویژه در ساعاتی از روز دوشنبه) خواهد شد.

وی افزود: بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص وزش باد و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا از بعدازظهر امروز (یکشنبه) در برخی از نقاط استان و برای روز دوشنبه در اغلب نقاط استان صادر شد.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استقرار یک الگوی تابستانه بر روی کشور موجب تداوم گرمای هوا در استان طی امروز است اما با تضعیف این الگو دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بطور نسبتاً محسوسی در استان کاهش خواهد یافت.