تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731618
شناسه : 3731618
تاریخ :
۴۲ درصد جمعیت شهرستان تفرش زیرچتر بیمه سلامت هستند اقتصاد ایران: تفرش- سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۴۲ درصد جمعیت شهرستان تفرش معادل ۱۰۸۵۲ نفر زیرچتر بیمه سلامت قرار دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک بوالحسنی پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید اداره بیمه سلامت شهرستان تفرش اظهار کرد: این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال تکمیل و بالغ بر ۶ میلیارد ریال تجهیزات برای این مرکز خریداری شد.

وی با اشاره به جمعیت ۲۶ هزار نفری شهرستان تفرش گفت: اکنون ۴۲ درصد افراد این شهرستان معادل ۱۰۸۵۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در این استان گفت: در این راستا اکنون به پنج بیماری خاص و ۱۰۷ گروه بیماری که شامل ۳۰۰ نوع بیماری نشان دار هستند که خدمات درمانی ارائه می‌شود و چنانچه جامعه هدف برای درمان از جیب هزینه کرده باشند سالانه تا ۵۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی به آنها پرداخت می‌شود.

بوالحسنی گفت: همچنین درمان زوجین نابارور بسیار هزینه بر بود که خانواده‌ها به جهت هزینه بالا از درمان ناباروری خودداری می‌کردند که با تعامل و هم افزایی بیمه سلامت، در مراکز دولتی و خصوصی، ۹۰ درصد تعرفه خدمات دولتی محاسبه می‌شود.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی، درمان کودکان زیر ۷ سال در بخش دولتی به صورت رایگان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نسخه نویسی الکترونیکی و بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان مرکزی عنوان کرد.