تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731591
شناسه : 3731591
تاریخ :
ترامپ برای مقابله با چین قصد دارد ذخایر بیت‌کوین آمریکا را افزایش دهد اقتصاد ایران: ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا معتقد است برای مقابله با چین در بخش ارزهای دیجیتال، باید ذخایر بیت‌کوین را افزایش داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آتی، روز شنبه در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل، تنسی، خود را به‌عنوان کاندیدای حامی ارزهای دیجیتال معرفی کرد و گفت که ایالات‌ متحده را به رهبر ارزهای دیجیتال جهان تبدیل خواهد کرد؛ او افزود قصد دارد قوانین ساده‌تری در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال وضع کند.

ترامپ گفت: «اگر ما [ایالات‌ متحده] از فناوری کریپتو و بیت‌کوین استقبال نکنیم، چین و سایر کشورها بر آن تسلط خواهند داشت. نمی‌توانیم اجازه دهیم که چین بر رمزارزها تسلط یابد.» نامزد جمهوری‌خواه می‌گوید چین در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت است و تلاش‌های حزب دموکرات در این زمینه را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد.

رئیس‌جمهور سابق ایالات‌ متحده می‌افزاید چین ارزهای رمزنگاری‌شده را سرکوب و کنترل شدیدی بر حرکت سرمایه در آن سوی مرزها اعمال می‌کند؛ اما مردم چین هنوز می‌توانند توکن‌هایی مانند بیت‌کوین را در صرافی‌های کریپتو معامله کنند و سرمایه‌گذاران چینی نیز می‌توانند برای خرید دارایی‌های کریپتویی حساب‌های خارجی باز کنند.

نامزد حزب جمهوری‌خواه می‌خواهد شورای مشورتی ریاست جمهوری برای بیت‌ کوین و رمزارزها ایجاد کند و با استفاده از ذخایر ارزهای دیجیتالی که دولت ایالات متحده در اختیار دارد، ذخیره‌ی ملی بیت‌کوین ایجاد کند.

تاثیر بیت کوین بر انتخابات
The Daily Hodl

ترامپ گفت: «هرگز بیت‌کوین خود را نفروشید. اگر من انتخاب شوم، سیاست ایالات‌ متحده این خواهد بود که ۱۰۰ درصد بیت‌کوینی را که دولت آمریکا در اختیار دارد یا به دست می‌آورد، در آینده نگه دارد.» همچین او می‌افزاید که مایل است شاهد استخراج بیت‌کوین توسط شرکت‌های آمریکایی باشد. ترامپ پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ خریدوفروش ارز دیجیتال را یک کلاهبرداری خوانده بود.

قیمت بیت‌کوین در ابتدای سخنرانی ترامپ کاهش یافت، اما پس از آن افزایش یافت و در نهایت با ۰٫۹۴ درصد افزایش به ۶۸٬۱۸۲ دلار رسید. ترامپ تأکید کرد که در مجازات راس‌اولبریخت مؤسس وب‌سایت Skill Road، سایت خریدوفروش مخفیانه مواد مخدر و محصولات غیرقانونی، تخفیف خواهد داد. راس‌اولبریخت محکوم به حبس ابد است.

غالب کشورهای جهان، از جمله ایالات‌ متحده، از اینکه ارزهای دیجیتال به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند، به‌شدت نوسان دارند، کنترل دولت بر سیستم‌های مالی و پولی را تضعیف می‌کنند، ریسک سیستمی را افزایش می‌دهند، جرایم مالی را ترویج می‌کنند و به سرمایه‌گذران آسیب ‌می‌رسانند، نگران‌اند. هرچند برخورد دولت‌ها نشان می‌دهد بیشترین نگرانی آن‌ها خارج شدن کنترل سیستم‌های مالی و پولی از اختیار آن‌ها است.

مقالات مرتبط
  • سرمایه‌گذاری ۶٫۶ میلیون دلاری صندوق بازنشستگی میشیگان در ETF بیت‌کوین
  • مدیرعامل کوینکس از تأثیر ETF‌ اتریوم بر پذیرش گسترده رمزارزها و رشد صنعت کریپتو می‌گوید
  • رشد قیمت برخی از رمزارزها در پی سوءقصد به جان دونالد ترامپ

طرفداران دارایی‌های دیجیتال می‌گویند که کاربران ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک نیروی سیاسی روبه‌رشد در چرخه‌ی انتخاباتی هستند؛ برخی از آن‌ها از ترامپ حمایت می‌کنند و هر اقدامی از سوی ایالات‌ متحده برای ایجاد ذخیره‌ی ملی بیت‌کوین، از نظر حامیان، احتمالاً اقدامی بزرگ برای مشروعیت‌بخشی به ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود.

در نهایت گروهی متشکل از ۳۰ قانون‌گذار دموکرات و نامزد کنگره‌ی ایالات متحده در روز سخنرانی ترامپ، نامه‌ای به کمیته‌ی ملی دموکرات و کامالا هریس نامزد حزب دموکرات، ارسال کردند و از آن‌ها خواستند رویکردی آینده‌نگرانه در مورد دارایی‌های دیجیتال داشته باشند.