تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3731512
شناسه : 3731512
تاریخ :
رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو می‌داند که حماس شکست نمی‌خورد اقتصاد ایران: یکی از روسای پیشین شاباک با اذعان به اینکه حماس هرگز از بین نمی‌رود تاکید کرد نتانیاهو هیچ برنامه‌ای برای روز بعد از جنگ ندارد و مشکل او این است که می‌داند حماس شکست نخواهد خورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از دیدار «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که چند روز قبل به آمریکا رفته، رسانه‌های عبری اعلام کردند: دفتر نتانیاهو نگران است که کامالا هریس نتانیاهو را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهد.

در این زمینه «یارون آبراهام» خبرنگار امور سیاسی در شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: روانشناسی زبان بدن نشان دهنده فاصله میان کامالا هریس و نتانیاهو بود و مشخص است که این دیدار نتیجه مطلوبی نداشت و پر تنش بود.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از یک مقام دفتر نخست وزیری رژیم اشغالگر اعلام کرد: ما می‌ترسیم که هریس با اظهارات خود درباره وضعیت انسانی غزه و لزوم پایان دادن به جنگ، اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

از طرف دیگر شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد: «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خطاب به کامالا هریس گفت: «خانم نامزد، هیچ آتش بسی وجود نخواهد داشت».

«یوزی دایان» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و معاون سابق ستاد کل ارتش هم در این زمینه گفت: مذاکرات میان نتانیاهو و هریس در مجموع نتیجه خوبی ندارد و ما باید به مواضع خود در جنگ پایبند باشیم.

از سوی دیگر شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که علاوه بر کامالا هریس، اظهارات «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز چیزی نبود که نتانیاهو می‌خواست بشنود.

این رسانه صهیونیستی درباره مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسرا اعلام کرد: نتانیاهو و سران امنیتی اسرائیل درباره ماهیت ماموریتی که به هیئت مذاکره کننده اسرائیلی داده می‌شود، اختلاف نظر زیادی دارند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو از اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در رابطه با شرایط نوار غزه ناخرسند است. به گزارش یک منبع دیپلماتیک، اگر حماس اظهارات هریس را اختلاف نظر بین ایالات متحده و اسرائیل تفسیر کند، می‌تواند منجر به چالش آفرینی در روند دستیابی به توافق شود.

«عامی ایالون» رئیس پیشین شاباک هم به نوبه خود نتانیاهو را مورد هجمه قرار داده و گفت: در شرایطی که نتانیاهو از پرداختن به مسئله روز بعد از جنگ امتناع می‌ورزد، در واقع وضعیتی را برای یک جنگ بی‌پایان ایجاد کرده است.

وی افزود: نتانیاهو تنها یک مشکل دارد، اینکه می‌داند حماس در میدان جنگ شکست نخواهد خورد و حتی اگر هزاران نفر از نیروهای حماس را از بین ببریم و همه رهبران و فرماندهان و کل ساختار نظامی حماس را نابود کنیم، باز هم در روز بعد از جنگ، حماس حضور خواهد داشت و با نسلی از فلسطینی‌ها روبرو می‌شویم که در هر کجا، می‌خواهند اسرائیلی‌ها را به قتل برسانند و در واقع حماس به عنوان یک ایدئولوژی باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/