تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3731511
شناسه : 3731511
تاریخ :
دولت جدید انگلیس: کشور ورشکسته و درهم شکسته است اقتصاد ایران: دفتر "کی‌یر استارمر"، نخست وزیر جدید انگلیس با اشاره به ارزیابی وضعیت مالی عمومی این کشور که روز دوشنبه توسط وزیر دارایی ارائه خواهد شد اعلام کرد که این ارزیابی نشان خواهد داد که کشور ورشکسته و درهم شکسته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه استاندارد، بر اساس بیانیه دفتر "کی‌یر استارمر"، نخست وزیر جدید انگلیس از حزب کارگر این کشور ورشکسته و درهم شکسته است.

ریوز، وزیر دارایی انگلیس قصد دارد روز دوشنبه یک ارزیابی از وضعیت مالی عمومی کشور ارائه کند. دفتر استارمر گفت: این ارزیابی نشان خواهد داد که بریتانیا ورشکسته و درهم شکسته است. بر این اساس این ارزیابی ویرانی‌هایی را که سیاست‌های پوپولیستی در اقتصاد و خدمات عمومی ایجاد کرده است، آشکار می‌کند.

این ارزیابی نشان می دهد که دولت قبلی تعهدات مالی قابل توجهی را برای این سال مالی انجام داده است بدون اینکه بداند این پول از کجا تامین می شود.

در مقابل حزب محافظه کار انگلیس که در 14 سال گذشته بر بریتانیا حکومت کرده است، اعلامیه حزب کارگر مبنی بر ایجاد سیاهچاله در امور مالی عمومی را به عنوان بهانه ای ساختگی برای افزایش برنامه ریزی شده مالیات رد کرده است. حزب کارگر این مسئله را در طول مبارزات انتخاباتی مخفی نگه داشت.

در این شرایط "پریتی پاتل" اولین زنی است که برای حزب محافظه کار بریتانیا در رقابت فعلی برای رهبری حزب نامزد شده است. پاتل، وزیر کشور سابق انگلیس این موضوع را در پستی در ایکس و در مقاله ای برای روزنامه محافظه کار "تلگراف" اعلام کرد. وی در X نوشت: من می‌توانم حزب را در اپوزیسیون رهبری کنم و حزبمان را متحد کنم و با اتحاد، تجربه و قدرت این حزب را برای انتخابات بعدی آماده کنم.

با پاتل، اکنون پنج نامزد برای جانشینی ریشی سوناک در راس حزب محافظه کار در رقابت هستند. پیش از این، جیمز کلورلی، وزیر کشور سابق، تام استیمهات و رابرت جنریک وزرای خارجه سابق و مل استراید وزیر سابق کار، در این باره اعلام آمادگی کرده بودند.

حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات سراسری ابتدای ماه جولای متحمل شکستی تاریخی شد. ریشی سوناک، نخست وزیر قبلی، از خیابان داونینگ نقل مکان کرد و همچنین می خواهد رهبری حزب را کنار بگذارد. حزب او می خواهد تا اوایل نوامبر یک رهبر جدید برای حزب را انتخاب کند.

حزب کارگر انگلیس در انتخابات پارلمانی چهارم ژوئیه (14 تیرماه) با یک پیروزی خیره‌کننده هدایت ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را در دست گرفت، اما در سه هفته نخست رهبری خود به مردم اعلام کرد که اوضاع وخیم‌تر از چیزی است که اطلاع‌رسانی شده است.

«راشل ریوز» وزیر خزانه داری انگلیس قرار است دوشنبه گزارشی از وضعیت مالی کشور به پارلمان ارائه دهد. وی در این گزارش قرار است حزب محافظه‌کار را که 14 سال متوالی در راس قدرت بود، به خرج‌های بدون برنامه برای جلب آرای مردمی متهم کند.

هنوز مشخص نیست که دولت جدید انگلیس برای رفع کمبود بودجه چه اقداماتی انجام خواهد داد. همچنین ریوز مجبور است که به وعده‌های انتخاباتی حزب کارگر مبنی بر خودداری از افزایش مالیات بر درآمد عمل کند.

با این حال، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که ریوز قصد دارد با ارائه ارزیابی خود، مسیر را برای اعمال مالیات در حوزه‌های دیگر هموار کند.

دولت جدید انگلیس به رهبری "کی‌یر استارمر" همچنین به دنبال بهبود و بازنگری روابط خود با اتحادیه اروپا است که بعد از برگزیت به صورت مداوم رو به تیرگی گراییده است.

"اورسولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و کر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا نیز این را می‌دانند، و انتظار می‌رود که آنها برای اولین بار در پایان ماه اوت یا ابتدای سپتامبر برای گفتگوهای مشخص در این مورد و بازنگری (به قول لندن) در روابط متشنج به دلیل برگزیت دیدار کنند.

به این ترتیب در حالی که سلف استارمر "ریشی سوناک" به دنبال گفتگوهای دوجانبه با تک تک دولت های اتحادیه اروپا بود، استارمر می خواهد دوباره در مذاکرات مستقیم با رهبری اتحادیه اروپا تلاش کند تا روابط را بهبود بخشد.

استارمر در دوران مبارزات انتخاباتی هم گفته بود که تصمیمی برای بازگشت به اتحادیه اروپا ندارد. وی در عین حال گفته بود که توافقی که "بوریس جانسون"، نخست وزیر سابق انگلیس درباره تجارت با اتحادیه اروپا پس از برگزیت مورد مذاکره قرار داد به اندازه کافی خوب نبود.

انتهای پیام/