تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731494
شناسه : 3731494
تاریخ :
هرمزگانی‌ها خطر گرمازدگی را جدی بگیرند اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان با هشدار به شهروندان هرمزگان گفت: خطر گرمازدگی در این ایام جدی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در استان هرمزگان به همشهریان توصیه می‌شود که خطر گرمازدگی را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط‌های فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی با اشاره به خطرات بالای گرمازدگی افزود: این عارضه می‌تواند به کلیه‌ها، قلب و مغز آسیب جدی وارد کند و در موارد شدید، گرمازدگی می‌تواند منجر به کما و حتی مرگ شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان تأکید کرد: کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن افراد پرخطر در مواجهه با گرمازدگی محسوب می‌شوند و افراد و کارگرانی که در محیط‌های گرم و فاقد تهویه کار می‌کنند نیز در معرض خطر جدی قرار دارند.

قاسمی با بیان اینکه مردم بایستی خطر گرمازدگی را جدی بگیرند گفت: تشنگی شدید، تعرق شدید و توقف یکباره عرق کردن، سرگیجه، سر درد، تهوع، تب، تشنج و از دست دادن هوشیاری از علائم گرمازدگی است که باید به آن‌ها دقت شود و در صورت مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه یا با اورژانس تماس گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: مردم برای جلوگیری از گرمازدگی باید نسبت به نوشیدن فراوان آب حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند نیز اهتمام داشته باشند.