تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731470
شناسه : 3731470
تاریخ :
جولان گرما و شرجی در استان بوشهر/ مصرف برق ۱۱ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- افزایش دمای هوا و شرجی در استان بوشهر باعث شده تا مصرف برق در این استان نیز ۱۱ درصد افزایش یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر در یکی از گرم‌ترین نقاط کشور واقع است و همواره نسبت به دیگر نقاط کشور از دما و رطوبت برخوردار است که زندگی را برای مردم سخت می‌کند.

در شرایطی که اغلب نقاط کشور با یک گرمای کم‌سابقه روبرو شده و امروز نیز به همین منظور تعطیل شده تا مردم کمتر تحت تأثیر گرما قرار گرفته و مصرف برق نیز مدیریت شود، مردم استان بوشهر شرایطی سخت را سپری می‌کنند.

دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده و شرجی نیز با افزایش بسیار زیادی روبرو شده است که گرما و شرجی همزمان شرایط حضور در فضای باز را سخت و سخت‌تر کرده است.

در این شرایط راهی جز پناه بردن به کولرهای گازی و دیگر وسایل سرمایشی نیست که استفاده بیش از اندازه از این وسایل سرمایشی باعث افزایش میزان مصرف برق در استان بوشهر شده است.

بیشترین میزان مصرف برق در استان بوشهر مربوط به وسایل سرمایشی خصوصاً کولرهای گازی است که مصرف بسیار زیادی داشته و روشن شدن چند کولر در یک خانه مصرف کلی برق را به شدت افزایش می‌دهد.

وضعیت گرما و شرجی در استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته شاهد ثبت دما و رطوبت بسیار بالا در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم.

طلیعه محمدی با اشاره به ثبت دمای هوا ۴۰ تا ۴۸ درجه سانتیگراد در ۱۰ شهر استان بوشهر خاطرنشان کرد: دمای هوا در شهرهای بوشهر، اهرم و خورموج به ۴۷ درجه سانتیگراد ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه رطوبت هوا در عسلویه به ۹۰ درصد رسیده است افزود: رطوبت هوا در بوشهر به ۷۲ درصد رسید و در دیر ۸۳ درصد و در کنگان و خارگ ۷۵ درصد بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوا با ۴۸ درجه مربوط به شهر اهرم و کمترین آن برای منطقه بهرگان با ۲۸ درجه پیش بینی شده است.

جولان گرما و شرجی در استان بوشهر/ مصرف برق ۱۱ درصد افزایش یافت

افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی استان بوشهر، شاهد دمای هوای بلا و افزایش شرجی و رطوبت در سطح استان هستیم.

غلامرضا حشمتی با بیان اینکه افزایش شرجی و دمای هوا باعث افزایش مصرف برق شده است اضافه کرد: این افزایش مصرف فشار بسیار زیادی را به تأسیسات و تجهیزات برق وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در همه نقاط کشور شاهد افزایش مصرف برق بوده‌ایم اضافه کرد: مصرف بهینه و مناسب برق مهمترین راهکار برای عبور از اوج مصرف برق و حفظ و نگهداری شبکه و تأمین برق پایدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: تصمیم دولت به تعطیلی امروز نیز به خاطر حفظ سلامتی عموم مردم با توجه به گرمای شد و همچنین مدیریت مصرف برق بوده است.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق استان بوشهر در ساعت اوج به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۱ درصدی روبرو شده است.

مصرف بخش عمده برق توسط کولرها

حشمتی با اشاره به آماده‌باش تیم‌های عملیاتی برق استان بوشهر برای جلوگیری از خاموشی و رفع مشکلات احتمالی تاکید کرد: همکاری مردم و مشترکین در مصرف بهینه اهمیت بسیار زیادی دارد.

در استان بوشهر ۸۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی و تجهیزات سرمایشی از جمله کولرهای گازی است که مدیریت مصرف آن اهمیت زیادی دارد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر ۸۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی و تجهیزات سرمایشی از جمله کولرهای گازی است که مدیریت مصرف آن اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به ارائه پاداش مدیریت مصرف برق تصریح کرد: در همین راستا طرح پرداخت پاداش به مشترکین برق خانگی از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

حشمتی ادامه داد: با اتخاذ راهکارهای ساده از جمله تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه و یا خاموش کردن کولرهای اضافی به مشترکین خوش مصرف پاداش پرداخت می‌شود و تاکنون در راستای صرفه‌جویی برق به مشترکان، این پاداش پرداخت شده است.

در شرایطی که برق به صورت سراسری است و مصرف هر یک از مشترکین بر روی کل شبکه اثرگذار است انتظار می‌رود که مردم در مصرف بهینه برق همکاری کرده و از استفاده از وسایل اضافی به ویژه در ساعات اوج مصرف پرهیز کنند.

از همه شهروندان استان بوشهر انتظار می‌رود به منظور تأمین مداوم و مستمر آب و برق و پایداری جریان تولید و توزیع این عناصر بدون جایگزین، با مصرف بهینه، بیش از پیش به پایداری شبکه برق کمک کنند.

در این شرایط دمایی سخت، شرکت‌های صنعت آب و برق استان با تمام ظرفیت‌های خود، بی وقفه در حال تلاشند تا خدمات آب و برق بدون کمترین اختلال و توقف، به دست مردم استان برسد و مردم نیز باید همکاری مناسبی را در این زمینه داشته باشند.

با توجه به اینکه بخش عمده برق مصرفی در این روزها مصروف استفاده از کولرهای گازی می‌شود، انتظار می‌رود مردم از روشن کردن همزمان تعداد زیادی کولر در یک خانه پرهیز کرده و دمای کولرهای گازی را روی ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

بی‌شک همکاری و همراهی همه مردم در مدیریت مصرف باعث می‌شود که شبکه برق نیز پایداری بیشتری داشته باشد و اولین کسی که از مدیریت مصرف سود می‌برد همین مردم هستند.