تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731464
شناسه : 3731464
تاریخ :
انعکاس مراسم تنفیذ رئیس جمهور ایران در رسانه‌های انگلیسی اقتصاد ایران: رسانه‌های جهان تنفیذ حکم مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران از سوی رهبر انقلاب را بازتاب دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران دقایقی پیش از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ شد.

در مراسم تنفیذ که با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: به‌دنبال انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام ایران که اوایل ماه جاری برگزار شد، حکم مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از سوی رهبر انقلاب به طور رسمی تنفیذ شد.

العربیه انگلیسی نیز با بازتاب این مراسم و تنفیذ حکم مسعود پزشکیان از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، نوشت که «رئیس جمهور جدید ایران روز سه‌شنبه در مجلس سوگند یاد خواهد کرد.»

انعکاس مراسم تنفیذ رئیس جمهور ایران در رسانه‌های انگلیسی

فرانس ۲۴ نیز با انعکاس این مراسم و ارائه توضیحاتی درباره انتخابات زودهنگام ایران پس از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراش در سانحه سقوط بالگرد نوشت: حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان از جبهه اصلاحات به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب امروز (یکشنبه) به طور رسمی تنفیذ شد.

انعکاس مراسم تنفیذ رئیس جمهور ایران در رسانه‌های انگلیسی

در بخش دیگری از گزارش فرانس ۲۴ نیز به قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب اشاره شده و آمده است: پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری، پزشکیان از رهبر انقلاب و مردم ایران سپاسگزاری کرد و نسبت به انجام «مسئولیت خطیر» ریاست جمهوری متعهد شد.

المانیتور نیز با پوشش مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ایران، گزارش خبرگزاری فرانسه (ای‌اف‌پی) را بازتاب داد.

انعکاس مراسم تنفیذ رئیس جمهور ایران در رسانه‌های انگلیسی