تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731448
شناسه : 3731448
تاریخ :
مرورگر کروم احتمالاً در آینده حین دانلود فایل‌های APK، هشدارهای آزاردهنده کمتری خواهد داد اقتصاد ایران: گوگل کروم احتمالاً تعداد هشدارها حین دانلود فایل‌های APK از منبعی به‌جز گوگل‌پلی را کاهش می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی نه‌تنها به فروشگاه گوگل‌پلی بلکه به وب‌سایت‌‌ها و فروشگاه‌‌های ثالث نیز مراجعه می‌کنند. گوگل کروم قبل‌ از دانلود اپلیکیشن از کاربران می‌خواهد که آگاهی خود از امکان مخرب بودن فایل را تأیید کنند و به آن‌ها در این مورد هشدار می‌دهد.

براساس گزارش Android Authority، کدهای کرومیوم مشاهده‌شده در بخش پیگیری مشکل سایت گوگل (Google Issue Tracker) نشان می‌دهند که مرورگر کروم احتمالاً در آینده تعداد هشدارهای آزاردهنده درباره‌ی دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی را کمتر خواهد کرد.

کاربران در صورتی که بخواهند اپلیکیشن مورد نظر خود را از منبعی به‌جز گوگل‌پلی دریافت کنند، باید فایل APK را دانلود کنند. فایل‌‌های APK را می‌توان از منابع آنلاین دریافت کرد؛ اما بهترین و ایمن‌ترین راه، دانلود از وب‌سایت‌های رسمی و مورد اعتماد کاربران است.

ازآنجاکه بسیاری از هکرها، کاربران را ازطریق دانلود اپلیکیشن‌‌های مخرب فریب می‌دهند، گوگل کروم هشدار file might be harmful (این فایل ممکن است مخرب باشد) را هنگام دانلود فایل‌های APK نشان می‌دهد.

 هشدار گوگل برای فایل‌های مخرب و فعالسازی سرویس Play Protect
فعالسازی سرویس Play Protect در گوگل‌پلی
فعالسازی سرویس Play Protect در گوگل‌پلی

اگرچه هشدار فایل‌های مخرب باعث محافظت از کاربران دربرابر اپلیکیشن‌های مخرب اندرویدی می‌شود؛ به‌عنوان مانعی برای سایدلود (نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از گوگل پلی) نیز به کار می‌رود و کاربران را نسبت‌ به منابع آنلاین قانونی بدبین می‌کند.

خوشبختانه گوگل قصد دارد تعداد دفعاتی که کروم، هشدار file might be harmful را نشان می‌دهد، کاهش دهد. گوگل با درنظرگرفتن وضعیت Play protect اقدام به نمایش هشدارها خواهد کرد. Play Protect یک سرویس محافظت دربرابر تهدیدات است که در گوگل‌پلی تعبیه می‌شود و امکان اسکن دستگاه برای یافتن اپلیکیشن‌های مخرب را فراهم می‌کند.

مقالات مرتبط
  • به‌روزرسانی جدید مرورگر کروم تشخیص تهدید‌های امنیتی را ۵۰برابر بهبود می‌دهد
  • برنامه گوگل برای حذف کوکی‌ها از مرورگر کروم لغو شد

گوگل قصد دارد در آینده از قابلیت‌‌های هوش مصنوعی برای بهبود ویژگی‌های سرویس Play Protect بهره ببرد؛ بنابراین نیاز به نمایش هشدار file might be harmful غیرضروری به‌نظر می‌رسد. به‌همین‌دلیل تیم گوگل کروم قصد دارد این هشدارهای آزاردهنده را در صورت فعال بودن Google Play Protect، غیرفعال کند.

اگر سرویس Play Protect غیرفعال باشد، کروم اخطار دیگری را پس‌ از تکمیل دانلود، برای فعال کردن این سرویس نشان می‌دهد و از کاربران می‌خواهد که برای محافظت از دستگاه خود به فعال‌سازی Play Protect اقدام کنند. ازآنجاکه اکثر کاربران سرویس Play Protect را فعال می‌کنند، تمایلی به مشاهده‌ی هشدار «این فایل ممکن است مخرب باشد» در حین دانلود فایل‌‌های APK ندارند.