تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731438
شناسه : 3731438
تاریخ :
هواشناسی اردبیل هشدار «سطح زرد» صادر کرد اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: هواشناسی استان اردبیل برای دو روز آینده در این استان هشدار هواشناسی «سطح زرد» شماره ۱۳ را صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با توصیف پدیده‌های مورد انتظار در دو روز آتی در اردبیل از فعالیت سامانه بارشی خزری از ظهر یکشنبه ۷ مرداد تا اواخر وقت دوشنبه ۸ مرداد خبر داد.

وی با اشاره به وزش باد شرقی تند تا نسبتاً شدید در اردبیل خاطرنشان کرد: بارش باران و باران ریزه گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد استان اردبیل دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از رخداد مه توأم با کاهش دید افقی و پایین آمدن کف ابر به ویژه در نواحی منتهی به استان گیلان خبر داد و بیان کرد: با کاهش دمای هوا در تمام مناطق استان اردبیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

کوهی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر شهری و احتمال اصابت صاعقه به ویژه در مناطق کوهپایه ای و دامنه کوه‌ها در این دو روز پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌ها با احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی فرودگاه‌های استان اردبیل و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد.

وی با توصیه به مردم برای رعایت موارد ایمنی در دو روز اخیر گفت: اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، استحکام سازه‌های موقتی و اجتناب از صعود به ارتفاعات استان و احتیاط در فعالیت‌های طبیعت گردی درخواست هواشناسی اردبیل از شهروندان اردبیلی و مسافران و گردشگران ورودی به این شهر است.