تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731427
شناسه : 3731427
تاریخ :
«شیرینو» با چالش‌های فراوان روبه‌رو است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها اقتصاد ایران: بوشهر- رییس شورای شهر شیرینو، زیرساخت‌ها و چهره این شهر را نشانه‌ای از آبروی کشور و به ویژه استان بوشهر عنوان کرد و گفت: این شهر با چالش های فراوان رو به رو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جنوب استان بوشهر طی سه دهه اخیر با تحولات بزرگ و سریعی روبرو شده است که از مهمترین تحولات این منطقه می‌توان به ایجاد صنایع عظیم پارس جنوبی اشاره کرد.

حضور صنعت در این منطقه موجب حضور جمعیت بالای کار شده است و جمعیت در جنوب استان بوشهر چند برابر شده است و روستاها به شهر تبدیل شده است.

شیرینو یکی از نزدیک‌ترین شهرها به صنایع آلاینده پارس جنوبی است که با وجود اینکه صنعت و جامعه کار صنایع حضوری گسترده در این شهر داشته‌اند ولی زیرساخت‌های این شهر به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

به منظور بررسی مسائل، مشکلات و چاللش‌های این شهر، گفت‌وگو با ابراهیم بهمنی رییس شورای اسلامی شهر شیرینو داشتیم.

وضعیت فعلی شیرینو شایسته نیست

ابراهیم بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه شیرینو میزبان صنایع بزرگ گاز و پتروشیمی است و هر ساله پذیرای مهمانان و نخبگان صنعتی از اقصی نقاط ایران و دیگر کشورها می‌شود، این شهر به عنوان نماد افتخار و آبروی کشور و استان بوشهر شناخته می‌شود.

وی گفت: با اعتبارات ناچیزی که به شهر شیرینو اختصاص می‌یابد، نمی‌توان آبروی کشور و استان را حفظ کرد.

رئیس شورای شهر شیرینو اضافه کرد: شهر شیرینو هر ساله میزبان جمعیت زیادی از مهندسین و نخبگان کشور در شهرک‌های گستان، مجتمع‌های نفت و گاز، هتل‌های پازارگاد و دهکده گردشگری پازارلند است، بنابراین، چهره این شهر باید در خور شأن و جایگاه استان باشد.

وی افزود: مردم بومی و غیربومی بارها از وضعیت زیرساختی شهر شیرینو گلایه کرده‌اند و این وضعیت در خور شأن مردم نیست.

شیرینو تنها شهر بدون بانک

بهمنی ضمن تأکید بر نقش بانک‌ها در حل معضلات اقتصادی، گفت: بانک‌ها می‌توانند با ورود به مباحث تولیدی و ارائه تسهیلات به صاحبان صنایع، نقش اساسی در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال ایفا کنند.

وی همچنین به اهمیت خدمات ادارات و نهادهای حمایتی اشاره کرده و یادآور شد: بانک‌ها با ارائه وام‌های حمایتی به نیازمندان می‌توانند سیاست‌های حمایتی را تغییر داده و با ایجاد مشاغل، به خصوص گسترش مشاغل خانگی، شاهد کاهش روزافزون آمار نیازمندان و افراد تحت پوشش باشیم.

بهمنی با اشاره به جایگاه مهم بانک‌ها گفت: مردم شهر شیرینو مجبور هستند برای دریافت خدمات بانکی به شهرهای دیگر مراجعه کنند، در حالی که این شهر زمانی که روستا بود، دارای شعبه بانکی بود و مرکز خدمات رسانی بانکی به روستاهای اطراف محسوب می‌شد.

لزوم حمایت ویژه مسئولان

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به جنوب استان بوشهر معطوف شد، اما پیشرفت عمران و آبادانی شهر شیرینو در چند سال اخیر به طرز قابل توجهی شتاب بیشتری گرفته است.

رئیس شورای شهر شیرینو شهر را شناسنامه شهرستان کنگان توصیف کرده و افزود: دهکده گردشگری شیرینو به مکان تفریحی زیبایی تبدیل شده است.

با این حال، توسعه پایدار فضای سبز و امکانات رفاهی و تفریحی در این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری نداشته و نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی و شهری، به‌خصوص شهردار شیرینو، است.

وی به شهردار شیرینو پیشنهاد داد تأسیس گلخانه در شهرداری و سطح شهر، راهکاری مناسب برای ایجاد درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌های مدیریت شهری است که موجب تأمین بخش عظیمی از گل و گیاهان و درختان موردنیاز شهر و کسب درآمد با صادرات مازاد تولیدات به شهرهای دیگر می‌شود.

مشکلات جدی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی

رئیس شورای شهر شیرینو گفت: وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در این شهر به شدت نامطلوب بوده و نیازمند توجه و حمایت مسؤولان است.

بهمنی با تأکید بر اهمیت ورزش در جامعه، گفت: ورزش و تحرک مورد تأکید دین اسلام هستند و تأثیرات مثبتی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارند. همچنین، فعالیت‌های ورزشی نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کند اما با این حال، نیازی مبرم به بهبود زیرساخت‌های ورزشی در این شهر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا یک شهر نباید حتی یک زمین چمن سالم داشته باشد افزود: شهر شیرینو فقط ۲ زمین چمن دارد که هر ۲ از رده خارج بوده و همواره نیاز به تعمیرات دارند و این امر نه تنها باعث تضعیف سلامت ورزشکاران می‌شود، بلکه از پیشرفت ورزش در شهر جلوگیری می‌کند.

تنها سالن شهر سیستم سرمایشی ندارد

بهمنی با اشاره به وضعیت سالن ورزشی شهر و با ارائه گزارشی از تنها سالن ورزشی شیرینو گفت: این سالن بدون سیستم سرمایشی و آبخوری است و در فصل گرما عملاً راکد مانده و فعالیت‌های ورزشی را تحت‌الشعاع قرار داده است و علاوه بر این، ورزش بانوان نیز در این شهر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

بهمنی تأکید کرد: باید رویکردهای موجود اصلاح شده و مسائل و رشته‌های ورزشی اولویت‌بندی شوند.

وی افزود: تدوین نقشه راه ورزش در شهر و عملیاتی کردن آن می‌تواند گام مؤثری در حل مشکلات ورزشی شهرستان باشد از این رو، ضروری است که مسؤولان استانی و شهری اقدامات مؤثری را جهت بهبود وضعیت زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزش در شهر شیرینو انجام دهند تا جوانان و ورزشکاران این شهر بتوانند به حقشان از فعالیت‌های ورزشی دست یابند.