تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731416
شناسه : 3731416
تاریخ :
خوشه دهی ۸۰ درصد از اراضی شالیزاری شفت اقتصاد ایران: شفت- مدیر جهاد کشاورزی شفت از خوشه دهی ۸۰ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ درصد اراضی در مرحله رسیدگی و برداشت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد رضا یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۸۰ درصد شالیزارهای شفت به مرحله خوشه دهی رسیده‌اند، اظهار کرد: خوشه دهی متناسب با عملیات زراعی و ۸۰ درصد منطبق بر تقویم زراعی است.

وی با بیان اینکه برداشت برنج در شهرستان شفت از اوایل مرداد ماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد، گفت: این روند تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شفت با اشاره به بارندگی‌های هفته اول مردادماه در مناطق مختلف این شهرستان گفت: طبق هشدارهای سازمان هواشناسی شالیکاران نیز خروجی کانال‌های آب از کنار مزارع را مدیریت و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه کشاورزانی که مزارع آنها آماده برداشت است اخبار هواشناسی را برای برداشت به دقت دنبال کنند، افزود: مزارعی که در ابتدای خوشه دهی هستند نیز حتماً مبارزه شیمیایی با بیماری قارچی بلاست را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اراضی شفت در مرحله رسیدگی و برداشت است، گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم بعد از اتمام بارندگی در روزهای اخیر نسبت به یک مرحله مصرف قارچ کش‌های مناسب با نظر کارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.