تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731412
شناسه : 3731412
تاریخ :
تکمیل مجتمع آبرسانی «باغلوجه» تامین کننده آب ۱۴ روستای سقز است اقتصاد ایران: سقز_فرماندار سقز گفت: تکمیل مجتمع آبرسانی «باغلوجه» تامین کننده آب ۱۴ روستای این شهرستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جعفر توان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت تسریع در ساخت مجتمع آبرسانی "باغلوجه" برای تأمین آب ۱۴ روستای شهر سقز اظهار کرد: با تکمیل مجتمع آبرسانی باغلوجه ۱۴ روستای بخش مرکزی که از تنش آبی و کم آبی رنج می‌برند از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: ساخت این پروژه از چند سال گذشته توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان پیمانکار طرح آغاز شده است.

وی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح که اعتبار آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی تأمین شده، تأمین آب روستاهای از جمله؛ «احمدآباد سرا، سرا، باغلوجه، آخکند، قوچاق، بغده کندی، شقویف، کوچک سفلی، کوچک علیا، یازیبلاغی، سرکل، سونج، هبکی و قهرآباد علیا»، است.

فرماندار ویژه سقز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای طرح، ساخت ۱.۵ کیلومتر جاده دسترسی به مخزن بود که با پیگیری لازم و با استفاده از ظرفیت معادن، پیمانکاران و راهداری این مسیر به تازگی ایجاد شد.

توان عنوان کرد: با احداث مسیر، ساخت مخزن تسریع و بعد از ساخت، پمپاژ آب از رودخانه سیمینه در حوزه روستای قهرآباد به داخل مخزن و لوله گذاری شبکه داخلی روستاهای باقی مانده و نیاز به اجرا، انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: لوله گذاری روستاهای «قهرآباد سفلی، باغلوجه، بغده کندی، کوچک سفلی و شقویف» انجام شده و پیمانکار در حال لوله گذاری روستای احمد آباد سرا و اولویت بعدی، آبادی سرکل است.

وی تصریح کرد: ۱۲ مخزن در دست احداث و از قهرآباد سفلی برای تأمین آب آبادی‌ها ۳۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.