تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731384
شناسه : 3731384
تاریخ :
راه‌اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان سقز امیدبخش بیماران سرطانی اقتصاد ایران: سقز_مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز گفت: راه‌اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان سقز گامی برای امید بخشی به بیماران سرطانی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پروین خسروپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه مسؤولان شهرستان سقز و مشارکت خیران، بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان راه‌اندازی شده و از آبان ماه سال ۱۴۰۲ با حضور دو متخصص رادیوانکولوژی، خدمات خود را به بیماران سرطانی ارائه می‌دهد.

وی افزود: راه‌اندازی این بخش گامی مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در این شهرستان است و دسترسی آسان‌تر این بیماران به خدمات تخصصی و باکیفیت را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: بیمارستان امام خمینی (ره) سقز با ۶ تخت مخصوص بیماران سرطانی در بخش شیمی درمانی این شهرستان فعالیت می‌کند و هم‌اکنون در تمام ایام هفته بخش شیمی درمانی فعال بوده و به بیماران خدمت ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز اذعان کرد: تأمین داروی بیماران نیز بر عهده داروخانه بخش خصوصی بیمارستان بوده و این امر در کاهش هزینه‌های درمان برای این بیماران نقش مؤثری دارد.

خسروی ادامه داد: درمان سرطان به وسیله جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام می‌شود و شیمی درمانی یکی از روش‌های درمان سرطان است که با استفاده از داروهای شیمیایی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی انجام می‌شود و این روش می‌تواند به تنهایی یا در combination با سایر روش‌های درمانی مانند جراحی یا رادیوتراپی استفاده شود.

وی بیان کرد: درمان کامل سرطان، افزایش طول عمر بیمار، کنترل علائم سرطان، جلوگیری از گسترش سرطان، دسترسی به خدمات شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان از اهمیت حیاتی برخوردار است بنابراین راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای سطح سلامت و امید به زندگی این بیماران در این شهرستان داشته باشد.

خسروی اذعان کرد: از سوی دیگر، دسترسی آسان‌تر بیماران به خدمات تخصصی و باکیفیت، کاهش هزینه‌های درمان و جلوگیری از نیاز به اعزام بیماران به سایر شهرستان‌ها یا استان‌ها از جمله ضرورت این بخش در شهرستان سقز بوده است.

وی گفت: همچنین برای سهولت دسترسی بیماران به متخصص درمانگاه ویزیت بیماران سرطانی نیز در همان بخش شیمی درمانی انجام می‌شود.