تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3731362
شناسه : 3731362
تاریخ :
پزشکیان: با تمام وجود باید به مردم محبت بورزیم اقتصاد ایران: رییس جمهور گفت: با تمام وجود باید به مردم محبت بورزیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رییس جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه هفتم مرداد در مراسم تنفیذ طی سخنانی اظهار داشت: یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان سرافراز ایران عزیز به ویژه سرباز وطن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهدای دولت، شهیدان رجایی باهنر و به شهید خدمت آیت الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد: سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

رئیس جمهور گفت: همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهاده‌اند و با رای خود به تغییر بار سنگینی را در شرایطی خطیر بر دوش این حقیر نهادند. آنهایی که به من و یا به نامزدهای رقیب رای دادن و یا از سر دغدغه‌مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که پاسخگویی به آن از امروز عملاً آغاز می‌شود.

پزشکیان گفت: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند. منتخب ملت به موجب اصل ۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس جمهور می‌شود. اولویت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود بر عهده دارد.

وی افزود: آنچه که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری توضیح فرمودند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید ما به طرف آن حرکت کنیم. آنچه که چشم انداز نظام جمهوری اسلامی را تصویر می‌کند که در آن ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری در منطقه و هویت ایرانی و انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در رقابت بین الملل. چشم انداز ما کشوری توسعه یافته است.

در حال تکمیل…