تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731357
شناسه : 3731357
تاریخ :
گسترش حریق در جنگل‌های شمال کالیفرنیا/ حجم آتش دوبرابر شد اقتصاد ایران: آتش‌سوزی جنگل‌ها در شمال کالیفرنیا ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از دوبرابر گسترش یافته و در پی آن دستور تخلیه و هشدار در شهرهای مجاور صادر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با افزایش سرعت گسترش آتش در جنگل‌های شمال کالیفرنیای آمریکا به بیش از دوبرابر ظرف یک شبانه‌روز گذشته، دستور تخلیه و هشدار برای چندین شهر و منطقه مجاور ناحیه صادر شد.

هزاران آتش‌نشان در حال مقابله با حریقی هستند که از دیروز جنگل‌های شمال کالیفرنیا را درنوردیده و حجم آتش ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی و حفاظت از مراتع و جنگل‌های کالیفرنیا، تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار جریب(۱۴۱هزار و ۶۴۰ هکتار) از جنگل‌های شمال مرکز این ایالت یعنی ساکرامنتو طعمه حریق شده است.

به گفته مقامات، انتظار می‌رود که افت دما و افزایش رطوبت به کاهش گسترش شعاع حریق کمک کند. مقامات تا دیروز از اطفای ۱۰ درصد این حریق خبر داده بودند. همچنین این حریق تاکنون ۱۳۴ سازه را تخریب کرده است.

دستور تخلیه و هشدار برای چندین شهر مجاور منطقه آتش‌سوزی صادر شده است که از جمله آن می‌توان به شهر «پارادیس» اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ طعمه مرگبارترین حریق ایالت کالیفرنیا شد.

مقامات گفته‌اند که یک نفر به ظن آتش‌افروزی از طریق هُل دادن یک خودروی مشتعل به دل دره‌ای کوچک در پارک جنگلی کالیفرنیا بازداشت شده است.